• بازگشت فورد به فرمول يک

ساخت پیشرانه برای ردبول

بازگشت فورد به فرمول یک

16 بهمن 1401 16:00

شرکت فورد قصد دارد دوباره به مسابقات فرمول یک بازگردد. خودروساز آمریکایی در همکاری با ردبول، نسل جدید پیشرانه­‌های هیبرید مطابق با قوانین فصل 2026 را طراحی خواهد کرد، که لااقل تا سال 2030 در خودروهای ردبول ریسینگ و اسکادریا آلفاتاری نصب می­‌شود.

فورد نسل جدید پیشرانه­‌های هیبرید مطابق با قوانین فصل 2026 را برای ردبول ریسینگ طراحی خواهد کرد.روند طراحی پیشرانه‌­ها از همین حالا آغاز شده است، ولی کار به نحوی انجام می‌شود که از قوانین سال‌های بعدی تبعیت ­کند. پیشرانه جدید به موتور برقی 350 کیلووات یا 470 اسب­‌بخار مجهز شده است و باید با سوخت‌های پایدار هم سازگار باشد. بسیاری از فناوری‌های لازم برای طراحی این پیشرانه شامل سلول باتری‌ها، موتور برقی، نرم­‌افزار مدیریت پیشرانه و موتور درونسوز توسط فورد تامین خواهد شد.

کریستین هورنر مدیر تیم ردبول ریسینگ، از همکاری با فورد به عنوان یک فرصت یاد کرده، درحالی‌که آقای بیل فورد از مدیران خودروساز آمریکایی هم به سوابق درخشان ردبول در مسابقات قهرمانی اشاره کرده است. مدیرعامل فورد یعنی جیم فرلی هم از ورود مجدد این شرکت به مسابقات فرمول یک به عنوان شروع یک دوران جدید یاد کرده است.

هرچند فورد در سال 2004 از مسابقات فرمول یک خارج شد، ولی کارنامه درخشانی به جا گذاشته که 10 عنوان قهرمانی و 13 عنوان راننده برتر را شامل می‌­شود. البته خروج از فرمول یک به معنای خروج از مسابقات اتومبیلرانی نبوده چراکه در طول این سال‌ها، فورد به طور منظم در مسابقات WEC , IMSA , WRC NHRA، نسکار و چندین رقابت دیگر حضور داشته و دارد. فورد اکنون در حال آماده کردن ماستنگ GT3 برای مسابقات سال 2024 است.

افزایش محبوبیت مسابقات فرمول یک در میان اهالی ایالات متحده، بسیاری از خودروسازان آمریکایی را برای حضور در این مسابقات مجاب کرده است. همین ماه گذشته بود که شرکت کادیلاک از همکاری با آندرتی برای ورود به مسابقات فرمول یک خبر داد، که به تشکیل یک تیم جدید منجر خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران