معجزه آلمانی برای کوپه ایتالیایی

رونمایی از آلفارومئو 4C Centurion 007

18 مرداد 1397 12:00

چند ماه بعد از رونمایی آلفارومئو 4C Nemesis تیره و تاریک، شرکت تیونر Pogea Racing این بار تصمیم گرفته تا پروژه بعدی خود را کمی متفاوت‌تر انجام دهد. کوپه موتور وسطی که اینجا می‌بینید «Centurion 007: The Green Arrow» نامیده شده است. این خودرو را یک مشتری که می‌خواسته خودرویی بسیار خاص داشته باشد به این شرکت تیونر سفارش داده و تنها چیزی که می‌توانیم بگوییم این‌که، Pogea Racing ماموریت خود را به بهترین نحو انجام داده است.

تیونر آلمانی Pogea Racing خروجی‌های پیشرانه 1.75 لیتری آن را به 332 اسب‌بخار و 465 نیوتن‌متر افزایش داده است.این آلفارومئو 4C سبز، چهار لایه رنگ مشابه رنگ بدنه استون‌مارتین ونتیج جدید روی خود دارد. البته حالت براق رنگ بدنه آن ظاهری فوق‌العاده خاص به خودرو داده است. Pogea Racing اعتراف کرده که به دلیل طراحی خاص این خودرو، هر کسی که آن را می‌بیند یا عاشقش می‌شود.

این رنگ بدنه خاص داخل کابین هم دیده می‌شود و همین، آن را بسیار جذاب کرده است. از جمله بخش‌هایی که داخل کابین به رنگ سبز هستند می‌توانیم به داشبورد، پنل درها، فرمان و روکش صندلی‌ها اشاره کنیم. این روکش‌ها از جنس چرمی است که مشابهش را فقط داخل یک لامبورگینی می‌توانید بیابید. استفاده از تزئینات فیبر کربنی و چرم آلکانترا در بخش‌های مختلف کابین جذابیت‌های آن را دو چندان کرده است.

برخی مواردی هم هستند که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شوند. مثلاً پیشرانه توربو 4 سیلندر آن دیگر 237 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور تولید نمی‌کند. این تیونر آلمانی با معجزه خود، خروجی‌های پیشرانه کوچک 1.75 لیتری آن را به 332 اسب‌بخار قدرت و 465 نیوتن‌متر گشتاور افزایش داده است. اگر این میزان قدرت برایتان کافی نیست، پیشرانه آلفارومئو 4C Nemesis با 1.95 لیتر ظرفیت، 477 اسب‌بخار قدرت و 535 نیوتن‌متر گشتاور قابل سفارش است.

دیگر خبری از آلفارومئو 4C کوپه در آمریکا نخواهد بود و شرکت فقط می‌خواهد مدل 4C اسپایدر را در این کشور ارائه کند. مدل کوپه البته همچنان در اروپا به کار خود ادامه خواهد داد. ولی با توجه به رونمایی از نقشه راه 2018 تا 2022 آلفارومئو که خبری از 4C در آن نبود، می‌توان گفت این کوپه دوست‌داشتنی روزهای آخر عمر خود را سپری می‌کند.

دیدگاه کاربران