شروع کار از 2019

رونمایی از موستانگ ویژه ناسکار

20 مرداد 1397 21:00

شرکت فورد در مراسمی که در دفتر اصلی خود در دیربورن میشیگان برگزار کرده، از یک مدل موستانگ ناسکار جدید رونمایی نموده است. این مدل جدید در 2019 Monster Energy NASCAR Cup Series شرکت خواهد کرد.

شرکت فورد قصد دارد از سال 2019، با خودروی فورد موستانگ در مسابقات ناسکار شرکت کرده و آن را جایگزین مدل فیوژن کند.این شرکت اوایل سال جاری اعلام کرده بود که موستانگ تا پایان سال 2018 جایگزین فیوژن می‌شود. اتفاقی که کل سال همه در مورد آن صحبت می‌کردند. فورد قبلاً با معروف‌ترین مدل خود در سری Xfinity شرکت کرده بود.

فورد از سال 2004 و قهرمانی کورت بوش در مسابقه Roush Fenway Racing تا به امروز در مسابقات کاپ نتوانسته قهرمان شود. ولی اکنون با توجه به وضعیت بسیار خوب کوین هارویک از تیم Stewart-Haas در جدول رده‌بندی امسال، شانس فیوژن برای پایان دادن به این وضعیت بسیار بالاست.

تغییر برخی قوانین ناسکار به خودروسازها اجازه داده تا بتوانند تغییراتی در مجموعه مدل‌های خود داشته باشند. اتفاقی که باعث شد شورولت مدل کامارو را سال 2018 وارد ناسکار کند و فورد نیز چنین برنامه‌ای برای سال 2019 دارد.

درحالی‌که معمولاً خودروسازها در مسابقات کاپ طی سال اول با یک خودروی جدید عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهند، فورد گفته که در دو راند ابتدایی 2019 (دیتونا 500) که در آتلانتا برگزار می‌شود انتظار بردهای خوبی دارد.

مارک راشبروک، مدیر شاخه مسابقه‌ای Ford Performance در این مورد می‌گوید: «از زمان اعلام خبر حضور موستانگ در مسابقات کاپ سال 2019، ما چیزی جز بازخوردهای مثبت دریافت نکرده‌ایم. تیم Ford Performance همکاری بسیار خوبی با Ford Design داشته تا بتواند موستانگی را روانه ناسکار کند که علاوه‌‌بر عملکرد خوب در پیست، ظاهری میراث‌دار گذشته خود داشته باشد. ما بی‌صبرانه منتظر حضور قدرتمند این خودرو در NASCAR Cup Series سال آینده هستیم.»

استیو اودانل، از مدیران ارشد ناسکار نیز دراین‌باره گفته: «ما با اشتیاق منتظر دیدن فورد موستانگ، به‌عنوان یکی از نمادهای فرهنگی آمریکا داخل پیست یکی از رقابتی‌ترین مسابقات اتومبیل‌رانی تاریخ هستیم. قطعاً عملکرد فنی، طراحی زیبا و شور و شوقی که موستانگ وارد ناسکار خواهد کرد به بهتر شدن این سری مسابقات کمک زیادی می‌کند.»

دیدگاه کاربران