رقابت داغ آلمان‌ها در بازار سدان‌های کوچک

انتشار تصاویر جاسوسی از ب‌ام‌و سری 2 سدان

23 مرداد 1397 16:00

مدل‌های زیرمجموعه سری 2 خودروهای ب‌ام‌و که در آغاز تنها شامل یک کوپه و پس از آن خودرویی روباز می‌شد، در سال‌های اخیر بسیار متنوع‌ شده و اکنون به نظر می‌رسد بازهم قرار است عضو دیگری به این خانواده وارد شود. پس از ورود نسل جدید مدل اکتیوتورر و یک مینی‌ون هفت نفره تحت نام گرن‌تورر به این سری، گویا قرار شده یک مدل سدان تحت نام سری 2 گرن‌کوپه نیز تولید شود که از پلتفرم مشابه با دیگر اعضای سری 2 استفاده خواهد کرد.

سری 2 گرن‌کوپه در صورت ورود به بازار، برای مرسدس‌بنز A کلاس سدان و آئودی A3 سدان شاخ و شانه خواهد کشید.پیش از این و در حدود یک ماه قبل، شایعاتی منتشر شده بود که از ارائه نسخه M از این خودرو با قدرت 365 اسب‌بخار و به صورت دیفرانسیل عقب حکایت داشت اما خبرهایی که اخیراً از سوی BMW Blog انتشار یافته، تاحدی با گمانه‌زنی‌های قبلی متفاوت است. هرچند خبر تولید نمونه M برای سری 2 گرن‌کوپه تایید شده اما قدرت پیشرانه آن کمتر از ارقامی خواهد بود که پیش از این عنوان شده است. گویا قرارشده پیشرانه B48 شرکت ب‌ام‌و روی این خودرو نصب شود که قادر به تولید تقریباً 300 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور خواهد بود. نیروی حاصل از پیشرانه به هر چهار چرخ خودرو انتقال خواهد یافت.

بد نیست بدانید پیشرانه مذکور همان نمونه‌ای است که قبلاً در مدل X2 M نصب شده و در پیست نوربورگ‌رینگ مورد بررسی قرار گرفته است.

با دارا بودن چنین مشخصاتی، پیش‌بینی می‌شود که محصول جدید ب‌ام‌و به مصاف رقبای خود که نشان آئودی و مرسدس بر پیشانی دارند، برود. سری 2 گرن‌کوپه در صورت ورود به بازار، برای مرسدس‌بنز A کلاس سدان و آئودی A3 سدان شاخ و شانه خواهد کشید. از تصاویر مخفیانه انتشار یافته می‌توان متوجه شد که ابعاد این خودرو تقریباً نزدیک به اندازه‌های ب‌ام‌و سری 3 اتاق E46 خواهد بود.

گذشته از مدل M، برای نیرو بخشیدن به مدل‌های سری 2 گرن‌کوپه از پیشرانه‌های مشابه با سایر مدل‌های این سری استفاده خواهد شد که شامل پیشرانه 1.5 لیتری 3 سیلندر و 2 لیتری 4 سیلندر خواهند بود که در هر دو نوع، امکان سفارش پیشرانه به صورت بنزینی یا دیزلی وجود دارد.

از هم‌اکنون بسیاری از علاقمندان برای معرفی و آغاز فروش سری 2 گرن‌کوپه و بخصوص مدل M از این سری، لحظه شماری می‌کنند.

 

دیدگاه کاربران