شرکت آلمانی ایسی شنیتزر (AC Schnitzer) که از سالها پیش به کار تقویت و تیونینگ محصولات بامو اشتغال دارد، در جدیدترین پروژه خود به سراغ M3 Competition از نسل G80 سری سه رفته است.
”با تقویت پیشرانه شش سیلندر بامو M3، قدرت و گشتاور خودرو بهترتیب 79 و 100 واحد افزایش داشته است.“شاید مهمترین تحول اعمال شده در این خودرو، تقویت پیشرانه شش سیلندر آن باشد که به ترتیب با 79 و 100 واحد افزایش در حداکثر قدرت و گشتاور روبرو شده و اکنون 582 اسببخار قدرت و 750 نیوتنمتر گشتاور در اختیار این خودرو قرار میدهد. برای اطمینان خاطر خریداران، بخش فنی این مدل توسط ایسی شنیتزر برای 4 سال گارانتی شده است.
سیستم اگزوز اسپرت با دو خروجی کربنی در دو طرف عقب بدنه، امکان کاهش ارتفاع بدنه تا 20 میلیمتر در بخش جلو و کمکفنرهای ساخت RS، سایر تغییرات فنی اعمال شده توسط ایسی شنیتزر بر M3 Competition است.
تغییرات اعمال شده روی سپر جلو، باعث افزایش 40 کیلوگرمی نیروی رو به پایین در سرعت 200 کیلومتر برساعت خواهد شد. مسیرهای ورودی هوا روی کاپوت و گلگیرهای جلو هم به منظور بهبود آیرودینامیک پیشبینی شده است.
باله سقفی هم باعث افزایش 20 کیلوگرمی نیروی رو به پایین در بخش عقب بدنه شده درحالیکه دیفیوزر عقب و باله فیبرکربنی عقب هم در مجموع باعث اعمال وزن 70 کیلوگرمی در این قسمت خواهند شد.
رینگهای 20 اینچی AC3 که در پوشش نقرهای یا مشکی ذغالی قابل سفارش است، در جلو و عقب با تایرهای 285/30 R 20 و 295/30 R 20 پوشیده شده.
طراحی فرمان این خودرو توسط متخصصان ایسی شنیتزر مورد بازنگری قرار گرفته و با چرم و آلکانترا مشکی روکش شده است.
ابعاد پدالهای تعویض دنده پشت فرمان هم افزایش یافته تا راحتی راننده افزایش یابد. این قطعات و محل استراحت پای راننده به همراه برخی قطعات دیگر همچون محل قرارگیری سوئیچ و روکش اهرم کنترل iDrive، از آلومینیوم ساخته شده و نمایی اسپرت برای کابین این خودرو به همراه آورده است.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : carscoops.com