روستایی کوچک با ناوگانی از لندرور دیفندر

سرزمین لندرورها

23 مرداد 1397 17:00

در قلب کوهستان هیمالیا، منطقه مسکونی کوچکی وجود دارد که این روزها «سرزمین لندرورها» لقب گرفته است. نام اصلی این روستا که در ارتفاع 3636 متری از سطح دریا قرار دارد، Sandakpu بوده و تنها راه ارتباطی میان آن و دنیای بیرون مسیری کوهستانی و صعب‌العبور است.

حمل و نقل اهالی این روستای کوچک در کوهستان هیمالیا به لندرور دیفندرهای موجود در آن وابسته است.به همین دلیل ساکنین این منطقه برای ارتباط با مناطق دیگر تنها به 42 دستگاه لندرور موجود در این روستا چشم امید دارند. در میان این لندرورها، حتی می‌توان نمونه‌هایی با مدل 1957 نیز مشاهده کرد که هنوز کارایی خود را حفظ کرده‌اند.

اخیراً افرادی از طرف شرکت لندرور در جریان هفتادمین سالگرد تولید این مدل، برای بازدید از منطقه Sandakpu مراجعه و اقدام به تهیه فیلم کوتاهی کردهاند که میزان اهمیت وجود لندرورهای مذکور برای اهالی این منطقه را به نمایش می‌گذارد. اهالی دهکده باید برای دسترسی به نزدیک‌ترین منطقه همجوار مسیری به طول 31 کیلومتر را بپیمایند که البته لندرورهای موجود در دهکده همیشه برای این سفرها آماده هستند. به لطف وجود مکانیک‌های محلی که اکنون مهارت کافی برای تعمیرات لندرور را کسب کرده‌اند، این خودروها در وضعیت فنی خوبی به سر می‌برند و آماده انجام وظیفه هستند.

در چنین وضعیت سختی که برای حمل و نقل مردم این روستا وجود دارد، مالکیت یک دستگاه لندرور می‌تواند به عنوان یک امتیاز اجتماعی محسوب شود. در هرحال مشاهده این تعداد از خودروهای لندرور که هنوز در وضعیتی شبیه به حالت اولیه خود قرار داشته و در امری فعالیت می‌کنند که از ابتدا برای انجام آن ساخته شده‌اند، می تواند برای علاقمندان به این خودروها بسیار خوشحال‌کننده باشد.

اکنون مدتی از پایان تولید لندرور دیفندر می‌گذرد و این شرکت در حال کار بر روی نسل جدید این خودرو است که پیش‌بینی می‌شود سال آینده به بازار وارد شود. هنوز جزئیات زیادی از این خودرو منتشر نشده ولی می‌توان حدس زد که از نظر ظاهری تفاوت چشمگیری با دیفندرهایی که تابه‌حال تولید شده، نخواهد داشت. شرکت‌های خودروسازی معمولاً علاقه‌ای به اعمال تغییرات ظاهری شدید در نسل جدید خودروهای خاطره‌انگیز خود ندارند، که مرسدس‌بنز G کلاس را می‌توان یکی از بهترین نمونه‌ها در این مورد دانست.

البته می‌توانیم مطمئن باشیم که نسل جدید دیفندر روی پلتفرم آلومینیومی جدیدی شکل خواهد گرفت که پیش از این در تولید مدل‌های دیسکاوری، رنجرور و رنجرور اسپرت به کار رفته است. همچنین انتظار می‌رود که شاهد استفاده از آخرین نسل فناوری‌های نوین مشابه آنچه در سایر خودروهای جدید لندرور موجود است و سیستم چهارچرخ محرک دائم الکتریکی در این خودرو نیز باشیم.

دیدگاه کاربران