عرضه در سال 2019

شکار پیکاپ جیپ در حال تست‌های آفرود

26 مرداد 1397 09:00

کارشناسان خودرو برای سالیان متمادی عملکرد خوب جیپ رانگلر در جاده‌ها و مسیرهای خارج از آن را ستوده‌اند و به همین دلیل است که انتشار خبر تولید یک پیکاپ میان‌سایز روی پلتفرم این خودرو می‌تواند خبر خوب و هیجان‌انگیزی باشد.

فاصله محوری زیاد این پیکاپ و طول زیاد بدنه در قسمت عقب باعث افت توانایی‌های آفرود آن شده است.اکنون علاقمندان می‌توانند خوشحال باشند که این خودرو به مرحله تولید نزدیک‌تر شده چراکه نمونه‌ای از این پیکاپ، که گفته می‌شود قرار است اسکرمبلر نام گیرد، در حال تست در پیست روبیکان مشاهده شده است.

این خودرو پیش از این بارها در حال پیمودن جاده‌های گوناگون مشاهده شده اما این نخستین مرتبه است که به مسیر آفرود قدم گذاشته است. به لطف تصاویری که از این خودرو منتشر شده می‌توان چند نکته درباره آن دریافت.

اولین نکته آن است که دو دستگاه از این خودرو برای بررسی و آزمایش به پیست رفته‌اند. نکته دوم که به مراتب مهم‌تر است، وجود اثر ضربه در سپر عقب یکی از خودروها است که تا حدی هم باعث تغییر شکل ظاهری این قطعه شده است. می‌توان تصور کرد که در جریان بررسی خودرو در مسیرهای ناهموار این پیست، چنین آسیبی به سپر عقب وارد شده و دلیل آن هم احتمالاً می‌تواند طراحی خودرو باشد. همان‌طور که از تصاویر پیداست، طول قسمت عقب خودرو بسیار بیشتر از آن چیزی است که در رانگلر سراغ داریم و همین عامل بر توانایی خودرو در گذر از ناهمواری‌ها اثر منفی باقی خواهد گذاشت.

زاویه ورود و خروج از سراشیبی‌ها در خودروهای آفرود عامل بسیار تعیین کننده‌ای در توانایی آن‌ها برای پیمودن مسیرهای مختلف است اما به نظر می‌رسد فاصله محوری زیاد این پیکاپ و طول زیاد بدنه در قسمت عقب در این مورد برای آن ایجاد دردسر کند. البته براساس گفته‌های حاضران در پیست، عملکرد خوب سیستم تعلیق این خودرو تاحدی جبران نقایص مذکور را می‌کند که بسیار جای امیدواری است.

هنوز مشخص نیست که چه پیشرانه‌ای در سینه این وانت نصب خواهد شد ولی براساس شنیده‌ها، گروه فیات-کرایسلر در نظر دارد یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توربودیزل را به همراه جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک روی این خودرو نصب کند.

درهرحال انتظار داریم که پیکاپ ساخت جیپ در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس در سال جاری معرفی و در سال 2019 روانه بازار فروش شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : caranddriver.com

دیدگاه کاربران