بزرگترین قربانی فولکس‌واگن در دیزل گیت

درخواست آزادی مدیر سابق آئودی رد شد

26 مرداد 1397 12:00

طبق اخبار رسیده درخواست روپرت اشتادلر، یکی از مدیران سابق آئودی که مدتی پیش بازداشت شده بود، برای آزادی رد شده و وی فعلاً در زندان باقی خواهد ماند.

روپرت اشتادلر مدتی پیش به عنوان یکی از عاملان تقلب در پیشرانه‌های دیزلی مقصر شناخته شد.اشتادلر بالاترین مقام در گروه فولکس‌واگن بود که به دلیل مشارکت در رسوایی پیشرانه‌های دیزلی به زندان افتاده است. وی در ماه ژوئن به دلیل اتهاماتی که او را به دخالت داشتن در تقلب در نتایج آزمایش‌های آلایندگی مقصر می‌شناخت، دستگیر شد و اکنون نیز در زندانی در شهر آزبورگ در جنوب آلمان نگهداری می‌شود. نگرانی مقامات قضایی آلمان از نابود یا مخفی کردن اسناد و مدارک مرتبط با دیزل گیت علت بازداشت وی بوده است.

اولین بار در سال 2015 اتهاماتی در این زمینه به آئودی و شرکت مالک آن یعنی فولکس‌واگن وارد شد. پس از بازداشت اشتادلر، او از سمت خود در شرکت آئودی برکنار و فرد دیگری موقتاً به عنوان جانشین ایشان انتخاب شده است. به گزارش Automobilwoche، قرار است یکی از مدیران مالی شرکت ب‌ام‌و از ابتدای سال آینده میلادی در شرکت آئودی و به عنوان جانشین آقای اشتادلر مشغول به کار شود.

پس از رد شدن درخواست آزادی اشتادلر، دادگاه در جریان اطلاعیه‌ای اعلام کرده که سوءظن درباره اتهامات آقای اشتادلر هنوز رفع نشده است. همزمان شرکت‌های فولکس‌واگن و آئودی نیز قبول دارند که مدیران رده بالای این شرکت‌ها همچون آقای اشتادلر در جریان انجام تقلب در بررسی آلایندگی پیشرانه محصولات این شرکت‌ها قرار داشته‌اند.

تخمین زده می شود که در حدود 11 میلیون دستگاه از ساخته‌های گروه فولکس‌واگن به دستگاه‌های کوچک نرم‌افزاری مجهز بوده‌اند که به هنگام انجام آزمایشات آلایندگی روی این خودروها، امکان تقلب در نتایج را فراهم می‌کرده است. البته از آغاز سال جاری میلادی، گروه فولکس‌واگن تاکنون 4.5 میلیون دستگاه خودرو تحویل مشتریان داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، افزایشی 7.7 درصدی را نشان می‌دهد. این موضوع بیان‌گر این است که مشتریان اهمیت خیلی زیادی به آن چه پشت پرده در مورد رسوایی دیزل گیت می‌گذرد نمی‌دهند.

دیدگاه کاربران