جان اولسن و ساخت خودروی عجیبی دیگر

مرسدس‌بنز G500 روباز 800 هزار دلاری

27 مرداد 1397 16:00

نام جان اولسن برای بسیاری از کسانی که اخبار ورزشی یا ویدیوهای یوتیوب را دنبال می‌کنند، آشناست. این اسکی‌باز 36 ساله اهل سوئد سابقه کسب مقام قهرمانی جهان در سال 2010 را در سن 28 سالگی دارد و البته به جز این، به دلیل علاقه‌اش به خودروهای سفارشی و گرانقیمت نیز مشهور است.

خریدار باید برای تصاحب این G500 روباز مبلغ 797 هزار دلار پرداخت کند که نسبت به قیمت 257 هزار دلاری نمونه استاندارد، بسیار بالاتر است. او همیشه چند دستگاه خودروی ویژه در پارکینگ خود نگهداری می‌کند که از میان آن‌ها می‌توان به یک لامبورگینی هوراکان تقویت شده و مجهز به سوپرشارژر اشاره کرد که قدرتی برابر با 800 اسب‌بخار دارد. آقای اولسن همچنین سابقه طراحی و آماده‌سازی چند خودرو برای شرکت در رالی Gumball 3000 را نیز در کارنامه خود دارد.

البته آقای اولسن گاهی اقدام به فروش خودروهای سفارشی خود نیز می‌کند، که برای نمونه می‌توان به آئودی RS6 سفارشی اشاره کرد که تنها چندماه پس از تملک توسط ایشان، فروخته شد.

اکنون قرعه فروش به نام یکی دیگر از خودروهای سفارشی آقای اولسن افتاده که چیزی نیست جز نمونه‌ای بسیار خاص از مرسدس‌بنز G500 که به صورت سفارشی به خودرویی روباز تبدیل شده است.

قیمتی که برای فروش این خودرو تعیین شده بسیار زیاد و حتی می‌توان گفت تاحدی غیرقابل هضم است. خریدار باید برای تصاحب این G500 روباز مبلغ 797 هزار دلار پرداخت کند که نسبت به قیمت 257 هزار دلاری نمونه استاندارد، بسیار بالاتر است. با توجه به این‌که مشخص نیست اولسن برای اعمال این تغییرات روی خودرویش چه مقدار هزینه انجام داده، بعید نیست سود خوبی از فروش این خودرو عایدش شود.

این اسکی باز ماهر هنوز انگیزه خود از اعمال چنین تغییر بزرگی روی خودروی خود را بیان نکرده ولی به هرحال واضح است که برای تبدیل G500 به خودرویی روباز سقف خودرو جدا شده، چارچوب پنجره‌ها کوتاه‌تر شده و ستون‌های B و C به طور کامل بریده شده‌اند. تغییرات به اینجا ختم نشده و اولسن برای داشتن یک G500 کاملاً متفاوت، خواستار اعمال تغییرات فنی روی خودروی خود شده که در نهایت شاهد وجود پیشرانه‌ای هشت سیلندر به قدرت 780 اسب‌بخار در این خودرو هستیم.

در انتهای کار، خودرویی حاصل شده که علی‌رغم دارا بودن توانمندی‌های فنی برای عبور از جاده‌های ناهموار، اکنون دیگر قابلیت راندن در هوای بارانی را از دست داده است.

غیر از این‌ موارد بدنه خودرو با پوشش استتاری سفید و مشکی پوشانده شده و سیستم اگزوز ساخت آکراپوویچ نیز به گوشنواز بودن صدای پیشرانه کمک می‌کند. چرخ‌ها و تایرهای این خودرو نیز از مدل غول پیکر G63 6×6 به امانت گرفته شده‌اند. به لطف نصب یک وینچ قدرتمند در جلوی این خودرو، اکنون می‌توان با آسایش خاطر بیشتری در مسیرهای خارج جاده حرکت کرد.

آقای اولسن هنوز در مورد فروش این خودرو اظهارنظر نکرده ولی آگهی فروش این مرسدس خاص از طرف یک فروشنده خودروهای سفارشی به نام Cohen & Cunlid که در اسپانیا و نزدیک محل زندگی مالک خودرو واقع شده، منتشر شده است.

دیدگاه کاربران