مخصوص بازار روسیه

رنو لوگان با ارتفاعی بیشتر؛ عضو جدید خانواده استپ‌وی

27 مرداد 1397 18:00

در سالهای اخیر محصولات شرکت داچیا در بسیاری از بازارها تحت نام شرکت مادر یعنی رنو عرضه می‌شوند که مدل سدان کوچک لوگان نیز از این قضیه مستثنا نیست.

تفاوت لوگان استپ‌وی با مدل معمولی این خودرو تنها به ارتفاع بیشتر آن نسبت به زمین خلاصه می‌شود.یکی از این بازارها که برای شرکت رنو اهمیت فراوانی دارد، کشور روسیه است. به همین دلیل شرکت رنو برای جلب نظر تعداد بیشتری از خریداران، اکنون تصمیم گرفته که مدل سدان لوگان استپ‌وی را در کنار سایر نسخه‌های استپ‌وی از ساندرو و ون داکر عرضه کند.

تفاوت لوگان استپ‌وی با مدل معمولی این خودرو تنها به ارتفاع بیشتر آن نسبت به زمین خلاصه می‌شود که احتمالاً این خودرو را برای راندن در جاده‌های ناهموار مناسب‌تر می‌سازد. البته این خودرو در کلاس خود بی‌رقیب نخواهد بود چراکه مدتی پیش از این لادا وستا نیز به صورت کراس عرضه شده است. مطمئنا نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که همچون ولوو S60 کراس، لوگان استپ‌وی نیز به سیستم چهارچرخ محرک مجهز باشد چراکه وجود چنین آپشنی در خودروهای داچیا، با هدف اولیه این شرکت در ساخت خودروهای ارزان‌قیمت در تضاد است.

همچون سایر اعضای خانواده استپ‌وی، بدنه لوگان استپ‌وی نیز به قطعات پلاستیکی مشکی رنگ تجهیز شده تا آن را نسبت به نمونه‌های استاندارد بیشتر متمایز سازد. سپر جلو و طرح چرخ‌های خودرو نیز با مدل عادی متفاوت است.

از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به صندلی‌های گرمکن‌دار، حسگرهای پارک و سیستم اطلاعات سرگرمی سازگار با سیستم عامل‌های اندروید اتو و اپل کارپلی اشاره کرد.

لوگان استپ‌وی قدرت خود را از پیشرانه بنزین‌سوز 1.6 لیتری دریافت می‌کند که در سه نسخه 82، 102 و 113 اسب‌بخاری به همراه جعبه‌دنده دستی عرضه می‌شود. در قوی‌ترین مدل، امکان سفارش جعبه‌دنده خودکار CVT نیز وجود دارد. برای علاقمندان خودروهای دیزلی، رنو پیشرانه 1.5 لیتری dCi را پیشنهاد می‌کند.

قرار است که شرکت رنو این خودرو را در نمایشگاه اتومبیل مسکو به نمایش درآورد و فروش آن را از پاییز سال جاری میلادی آغاز نماید.

دیدگاه کاربران