اقدام دولت کره در پی 39 مورد آتش‌سوزی خودرو

ممنوعیت تردد «ب‌ام‌و» در کره جنوبی

29 مرداد 1397 17:00

دولت کره جنوبی به دلیل آتش گرفتن یک خودروی ب‌ام‌و تردد هزاران دستگاه از محصولات این شرکت در جاده‌های کشورش را ممنوع می‌کند.

اگر ب‌ام‌وهایی که رانندگی با آن‌ها منع شده، دچار آتش‌سوزی شوند، راننده این خودروها به پلیس معرفی خواهند شد.به گزارش سی‌ان‌ان خودروساز آلمانی با یک بحران بزرگ در کره جنوبی مواجه شده است. بحرانی که به دلیل نقص فنی در سیستم اگزوز خودروهای این شرکت شروع شد. طی یک ماه گذشته شرکت ب‌ام‌و یک‌صد هزار دستگاه از خودروهایش را برای بازرسی اضطراری فرا خوانده است. این فراخوان هفته گذشته به اروپا هم کشیده شد.

حالا دولت کره اعلام کرده است که به خاطر نگرانی شهروندانش از وضعیت این خودروها، اقداماتی جدید را به اجرا درمی‌آورد. به گفته مقامات دولتی کره جنوبی، هنوز 27 هزار دستگاه از خودروهای ب‌ام‌و بازرسی نشده‌اند.

به گفته «کیم هاین می» وزیر حمل‌ونقل کره جنوبی، «وضعیت موجود شهروندان کره‌ای را عمیقاً نگران کرده است». خانم کیم، به مقامات محلی دستور داده است جلوی رانندگی مردم با «ب‌ام‌و» هایی که هنوز بازرسی نشده‌اند، گرفته شود.

مالکانی که پیام فراخوان برای آن‌ها صادر شده است تنها برای انتقال خودرو به محل تعمیرگاه، مجاز به رانندگی هستند.

به گفته وزیر حمل‌ونقل کره جنوبی، «اگر خودروهایی که رانندگی با آن‌ها منع شده، دچار آتش‌سوزی شوند، راننده این خودروها به پلیس معرفی خواهند شد.»

در 39 مورد آتش‌سوزی ب‌ام‌و که طی سال جاری در کره جنوبی رخ‌داده است، هیچ‌کس مجروح یا کشته نشده است. ب‌ام‌و دلیل این آتش‌سوزی را نقص فنی اگزوز عنوان کرده است. ب‌ام‌و دومین برند وارداتی محبوب در کره جنوبی است و در سال گذشته حدود 60 هزار دستگاه در بازار این کشور به فروش رسانده است. فروش جهانی شرکت نزدیک به دو میلیون دستگاه بود.

به دنبال این اتفاقات، هفته گذشته «کیم هیو جون» رئیس شرکت ب‌ام‌و در کره جنوبی کنفرانسی خبری برگزار کرد و با تعظیم مقابل دوربین‌ها تاسف عمیق شرکت را بابت مشکلات پیش‌آمده، به مردم ابراز کرد.

پیرو اقدام دولت کره جنوبی برای منع عبور و مرور خودروهای ب‌ام‌و در جاده‌ها، این شرکت طی بیانیه‌ای اعلام کرد «تمام همکاری‌های لازم با دولت را انجام خواهد داد و مسئولیت بازرسی‌های پیش رو را تا رفع مشکل آخرین دستگاه، به عهده خواهد گرفت.»

مترجم : مسلم تقوی

منبع : cnn.com

دیدگاه کاربران