همکاری غول خرده‌فروشی آمریکا با یک استارت‌آپ

تحویل کالا به مشتریان با کمک خودران‌ها

30 مرداد 1397 10:00

این روزها افراد فرصت کمتری برای خروج از منزل یا محل کار به منظور خرید کردن پیدا می‌کنند، غیر از این‌ها باید به عواملی چون هزینه زیاد سوخت و ترافیک کلانشهرها نیز اشاره کرد که گردش در سطح شهر را بیش از پیش سخت و طاقت‌فرسا کرده است. اما به نظر می‌رسد با پیشرفت تکنولوژی انجام خریدهای روزانه را هم می‌توان به ماشین‌ها محول کرد چراکه در نتیجه شراکت و همکاری غول خرده‌فروشی یعنی شرکت کروگر ((Kroger و استارت‌آپ خودروهای خودران یعنی (Nuro) نورو، قرار شده تعدادی خودروی خودران، کالاهای مورد نیاز شهروندان را به محل تعیین شده توسط آن‌ها حمل کرده و تحویل دهند.

هدف این همکاری کمک به صرفه‌جویی در زمان افراد و در عین حال فراهم کردن تجربه‌ای ایمن و بهینه از خرید است. کروگر شرکتی باسابقه در امر خرده فروشی است که از سال 1883 فعالیت خود را در اوهایو شروع کرده و اکنون به عناوین دومین تامین‌کننده بازار آمریکا (پس از شرکت والمارت) و هجدهمین شرکت بزرگ ایالات متحده آمریکا دست یافته است. عایدی این شرکت در سال مالی 2016 رقمی بیش از 115 میلیارد دلار بوده است.

این برنامه در آغاز کار خود منطقه‌ای در آریزونا را پوشش داده و مشتریان می‌توانند اقلام سفارش داده شده را در همان روز یا روز بعد دریافت کنند. هزینه حمل اجناس برابر با 5.95 دلار است. خودروی کوچکی که در این استارت‌آپ کار خدمت‌رسانی را شروع کرده به دو بخش بارگیری جداگانه مجهز است که هرکدام گنجایش شش کیف حمل خواروبار را دارد اما قرار است خودروهای تویوتا پریوس نیز در این برنامه مورد استفاده قرار بگیرند.

یکی از مسئولان شرکت نورو در گفتگو با تک کرانچ (Tech Crunch) بیان کرده که خودروهای پریوس از نظر سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اشتراکات زیادی با خودروی انحصاری این شرکت یعنی R1 دارد و به همین دلیل می‌تواند در زمانی که خودروی R1 در حال گذراندن بررسی‌های فنی برای دریافت گواهینامه‌های موردنیاز است، برای خدمترسانی مورد استفاده این استارت‌آپ قرار بگیرد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران