فقط 25 دستگاه به قیمت 3.5 میلیون دلار

برنامه استون‌مارتین برای ساخت گلدفینگر DB5 جیمز باند

30 مرداد 1397 16:00

پس از موفقیت فوق‌العاده خوب DB4 GT، استون‌مارتین می‌خواهد دوباره یک مدل ویژه جدید بسازد. اگر هوادار سری فیلم‌های جیمز باند هستید قطعاً از شنیدن خبر ساخت گلدفینگر DB5 خوشحال خواهید شد. این اتفاق درواقع بازگشت دوباره یک مدل ویژه استون‌مارتین محسوب می‌شود که مانند خودروی جیمزباند، گجت‌های بسیاری از جمله قاب پلاک جمع‌شونده دارد.

این مدل ویژه دقیقاً مشابه خودروی DB5 فیلم گلدفینگر (1965) بوده و حتی تمامی گجت‌های آن خودرو را روی خود خواهد داشت.طراحی و تولید چنین خودروهایی در قالب یک قرارداد همکاری مشترک بین استون‌مارتین و شرکت EON Productions انجام می‌شود. این شرکت همواره تهیه‌کننده اصلی سری فیلم‌های جیمز باند بوده است. برای این که 25 دستگاه گلدفینگر DB5 تولیدی کاملاً اصیل باشند، استون‌مارتین همه آن‌ها را در کارخانه خود در New Port Pagnell، جایی که همه مدل‌های اورجینال DB5 ساخته شده‌اند تولید خواهد کرد.

استون‌مارتین برای طراحی و ساخت تمامی گجت‌های این DB5، با Chris Corbould، سرپرست جلوه‌های ویژه فیلم‌های جیمز باند و برنده جایزه اسکار بهترین جلوه‌های ویژه همکاری کرده است. تمام این گجت‌ها به یاد مدل اورجینال به رنگ نقره‌ای خواهند بود. تمامی 25 دستگاه تولید شده تا جای ممکن به گلدفینگر DB5 اورجینال وفادار باقی خواهند ماند، ولی به‌منظور افزایش کیفیت خودرو و همچنین دوام آن‌ها، برخی تغییرات باید انجام شوند.

اگر یک هوادار واقعی جیمز باند باشید می‌دانید که DB5 بعد از حضور در فیلم گلدفینگر به سال 1964، در 6 فیلم دیگر جیمز باند به نام‌های گلوله آتشین (1965)، گلدن‌آی (1995)، فردا هرگز نمی‌میرد (1997)، کازینو رویال (2006)، اسکای فال (2012) و اسپکتر (2015) حضور داشته است. در فیلم اسپکتر همچنین شاهد حضور یک استون‌مارتین خاص دیگر به نام DB10 بودیم که فقط یک دستگاه از آن برای حضور در این فیلم ساخته شد.

تولید گلدفینگر DB5 محدود به فقط 25 دستگاه خواهد بود که هر کدام 2.75 میلیون پوند قیمت‌گذاری شده‌اند. با نرخ ارز امروز این عدد چیزی حدوداً 37 میلیارد تومان البته بدون احتساب مالیات است. تحویل مدل‌های سفارش داده شده از سال 2020 شروع می‌شود. البته اگر یکی از مالکان خوش‌شانس این خودرو باشید، اجازه نمایش آن در مکان‌های عمومی را نخواهید داشت. به‌عبارتی‌دیگر، این خودرو اجازه حضور در خیابان ندارد.

دیدگاه کاربران