آیا باید منتظر یک هاچ‌بک موتور وسط باشیم؟

احتمال تولید مدلی جدید از هیوندای

1 شهریور 1397 09:00

شرکت هیوندای با جدیت مشغول گسترش تنوع مدل‌های عملکردی ساخت خود با نشان N است و هر از گاهی عضوی جدید به این خانواده اضافه می‌کند. جدیدترین نمونه از این سری مدل i30 فست‌بک است که قرار شده اواخر امسال در جریان نمایشگاه اتومبیل پاریس معرفی شود.

تیم مهندسان هیوندای تنها در مدت دو الی سه ماه آینده فرصت دارند تا مدیران رده بالای شرکت را برای تولید این هاچ‌بک موتور وسط قانع کنند.اما رونمایی از این خودرو پایان ماجرا نیست چراکه آلبرت بیرمان که مدیریت بخش خودروهای عملکردی شرکت هیوندای-کیا را بر عهده دارد، اخیراً در اظهارنظری اعلام کرده که این شرکت مدلی را در دست بررسی و آزمایش دارد که در صورت دریافت چراغ سبز از سوی مقامات رده بالا، ظرف چند ماه آینده به خطوط تولید این شرکت وارد خواهد شد. وی اضافه کرده تیم مهندسان این شرکت تنها در مدت دو الی سه ماه آینده فرصت دارند تا مدیران رده بالای شرکت را برای تولید این خودرو قانع کنند که البته هنوز نمی‌توان از کسب موفقیت در این امر و حصول نتیجه، مطمئن بود.

هاچ‌بک موتور وسطی که بیرمان از آن صحبت می‌کند، به احتمال زیاد همان خودرویی است که با نام محرمانه RM16 N مدتی پیش و در حال تست و بررسی در پیست نوربورگ‌رینگ مشاهده شده است، درحالی‌که جزئیات طراحی بدنه آن زیر پوشش‌های مخفی بود. بیرمان قبلاً در گفتگویی اعلام کرده بود که شرکت قصد دارد همچنان روی برنامه RM کار کند که اکنون می‌توان حدس زد منظور وی، کار بر روی این خودرو بوده است.

در همین حال احتمال اضافه شدن عضو پنجمی به خانواده N از محصولات هیوندای (پس از i30 N هاچ‌‌بک،i30 N فست‌بک، ولوستر N و هاچ‌بک موتوروسط) وجود دارد که ممکن است یک کراس‌اور باشد. همچنین احتمال تولید خودرویی برقی با این نشان بسیار زیاد است. بیرمان معتقد است که تصور فقدان خودرویی برقی در سری N پس از سال 2021، بسیار نامحتمل است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران