عرضه نسخه جدیدی از H2 در بازار چین

H2S؛ برادر مدرن‌تر هاوال H2

3 شهریور 1397 10:00

در پنجمین سال حضور H2 در بازار چین، هاوال فروش نسخه جدیدی از آن را با نام H2S آغاز کرده؛ خودرویی که هم گران‌تر و هم مجهزتر از هاوال H2 بوده و قیمت معادلش در چین از حدود 10 الی 13 هزار دلار متغیر است.

H2S همان پیشرانه هاوال H2 را در سینه دارد ولی هم طراحی‌اش به‌روزتر شده و هم تجهیزاتش بیشتر است.H2S خودرو جدیدی نیست چراکه مدل کانسپت آن اولین‌بار در نمایشگاه شانگهای 2015 با نام HB-02 رونمایی شده بود و سپس در سال 2016 نیز نسخه تولید نهایی‌اش در نمایشگاه گوانگژو به معرفی درآمد. H2S مانند برخی دیگر از کراس‌اورهای هاوال، در دو نسخه متفاوت با نام‌های «لوگو قرمز» و «لوگو آبی» قابل سفارش است.

پلتفرم H2S همان پلتفرم H2 است، اما طراحی متفاوتش باعث شده که ابعاد کوچک‌تری نسبت به آن داشته باشد. به‌عنوان مثال طول H2S لوگو قرمز معادل 4195 میلی‌متر و طول H2S لوگو آبی نیز برابر 4146 میلی‌متر است که به‌ترتیب 14 سانتی‌متر و 19 سانتی‌متر کوچک‌تر از H2 هستند.

هاوال H2S لوگو قرمز

لوگو قرمز، مدل ارزان‌تر H2S است که جلوپنجره مشبک و بزرگ‌تری دارد. نسخه اسپرت‌تر نیز مدل لوگو آبی است که جلوپنجره‌ای کوچک‌تر با خطوط افقی دارد و چراغ‌هایش باریک‌تر است. در نمای عقب، تفاوت این‌دو مدل تنها در نوع چراغ‌ها، طراحی صندوق و سپر عقب خلاصه می‌شود.

هاوال H2S لوگو آبی

کابین H2S دقیقاً مشابه نسل دوم هاوال H6 طراحی شده است. این موضوع را می‌توان از سه ویژگی کابین به‌راحتی تشخیص داد؛ نوع طراحی خاص دریچه‌های تهویه (که امضای طراحی هاوال در محصولات جدیدش است)، فرمان چهار شاخه اسپرت و خم‌شدن کنسول به سمت راننده. همچنین تنها برای مدل لوگو قرمز، از اهرم دنده Tشکل (معروف به خلبانی) استفاده کرده است.

کابین مدل لوگو قرمز (بالا) در مقابل کابین مدل لوگو آبی (پایین)

ویژگی‌هایی مانند سانروف پانوراما، تنظیم برقی صندلی‌ سرنشین جلو، ترمز پارک برقی (EPB)، کنترل کشش (TCS)، کنترل پایداری (ESC)، کمکی شروع حرکت در سربالایی (HHC)، کمکی حرکت در سرازیری (HDC) و سیستم چندرسانه‌ای CarPlay از جمله ویژگی‌های مهم هاوال H2S است.

پیشرانه H2S همان پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ هاوال H2 است که اندکی خروجی‌اش بهتر شده و حالا می‌تواند 147 اسب‌بخار و 210 نیوتن‌متر را به چرخ‌های جلو بفرستد. جعبه‌دنده استاندارد H2S نیز شش سرعته دستی است، ولی امکان سفارش هفت سرعته اتومات دوکلاچه هم برای مشتریان وجود دارد.

دیدگاه کاربران