چهره‌ای خشن برای جنگ با رقبا

فیس‌لیفت هیوندای النترا برای مدل 2019

4 شهریور 1397 10:00

هنگامی که نسل تازه هیوندای النترا در سال 2011 به بازار آمد، نسبت به نسل قبلی خود بسیار متحول و البته زیباتر شده بود. طراحی صیقل یافته و پویای بدنه این خودرو که گویی در اثر حرکت باد روی گل رس شکل گرفته بود در کنار چراغ‌هایی که تا بالای گلگیرهای جلو ادامه یافته و فرمی شناور داشتند، همگی وقوع تحول در طراحی ساخته‌های جدید هیوندای در آن زمان را به مشتریان نمایش می‌دادند. اما زبان طراحی نسل جدید هیوندای با عناصر تیز و زاویه‌دار تغییر کرد. حال فیس‌لیفت هیوندای النترا را می‌توان به مثابه حمله‌ای به نسل قبلی این خودرو دانست چراکه طراحان بیش از هر فرم دیگری، از مثلث به همراه لبه‌های تیز برای شکل دادن به این خودرو استفاده کرده‌اند که بیش از هر بخشی، در قسمت جلو نمایان بوده اما درهرحال این خودرو را می‌توان نسل تکامل یافته سری قبلی النترا دانست که از سال 2016 تاکنون در حال تولید است.

طراحان بیش از هر فرم دیگری، از مثلث به همراه لبه‌های تیز برای شکل دادن به این خودرو استفاده کرده‌اند.از تغییرات بازر این خودرو نسبت به مدل قبل می‌توان به کاپوت، گلگیرهای جلو، سپر و چراغ‌ها اشاره کرد. در نمای عقب خودرو نیز تغییرات زیادی صورت گرفته اما برخلاف بخش جلو از به‌کارگیری فراوان مثلث در این قسمت خبری نیست، هرچند که چراغ‌های عقب از فرم گوشه‌دارتری نسبت به قبل بهره‌مند شده است. همچنین محل نصب پلاک در قسمت عقب نیز به روی سپر منتقل شده است.

هیوندای النترا 2019 شامل شش رده تجهیزاتی SE، SEL، Value Edition، Limited، Eco و Sport خواهد بود. در تریم Eco رینگ 15 اینچی روی خودرو نصب می‌شود ولی در بقیه مدل‌ها امکان سفارش رینگ‌های 16 و 17 اینچی وجود دارد. در تریم Limited و Sport چراغ‌های جلو از نوع LED خواهند بود.

در فضای کابین تغییر چندانی نسبت به قبل صورت نگرفته اما با این حال می‌توان به نصب نسخه پنجم از سیستم اطلاعات و سرگرمی هیوندای یعنی AVN در این خودرو اشاره کرد. در نسخه‌های پایه صفحه نمایش رنگی پنج اینچی به صورت استاندارد نصب می‌شود ولی در نسخه‌های بالاتر می‌توان صفحه نمایش 8 اینچی مجهز به سیستم رهیاب سفارش داد که با اندروید اتو و اپل کار پلی نیز سازگار است.

در نسخه Limited، سیستم صوتی اینفینیتی به همراه هشت بلندگو و یک ساب ووفر نصب خواهد شد که امکان شارژ گوشی همراه به صورت بی‌سیم را فراهم می‌سازد. هیوندای برای نسخه‌هایی از هیوندای النترا 2019 که در تریم‌های بالاتر از SEL سفارش داده شوند، فناوری‌های جدید ایمنی را نیز عرضه خواهد کرد که شامل سیستم‌های پیشگیری از برخورد جلو، حرکت بین خطوط و هشدار به راننده خواهد بود.

برای آن دسته از مشتریانی که نسخه Limited را انتخاب کنند سیستم پیشگیری از برخورد با عابر، دستیار خروج ایمن از پارکینگ، پایش نقاط کور، دستیار تعویض خطوط و هشدار عبور خودروهای پشتی نیز فراهم خواهد بود. با وجود انجام تغییرات فراوان در ظاهر و کابین النترا 2019، پیشرانه‌های قابل سفارش در این خودرو بدون تغییر باقی مانده‌اند. در تریم‌های SE، SEL و Limited از همان پیشرانه 2 لیتری با قدرت 147 اسب‌بخار استفاده می‌شود که در مدل قبلی نیز وجود داشت ولی در نسخه Eco پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ به قدرت 128 اسب‌بخار، نیروی محرکه النترا را تامین خواهد کرد.

افرادی که خواهان نسخه Sport از النترا هستند باید مدت بیشتری صبر کنند چراکه این مدل قرار است اواخر سال جاری عرضه شود. در این تریم در بخش فنی تغییری رخ نداده و تنها تغییرات کوچکی در ظاهر خودرو اتفاق خواهد افتاد.

استخوان‌بندی کلی النترا در مدل 2019 بدون تغییر خواهد ماند ولی با وجود تحولاتی که در طراحی ظاهری این خودرو رخ داده، احتمالاً مشتریان بیشتری نسبت به خرید آن وسوسه خواهند شد. انجام چنین تغییراتی در طراحی ظاهری یک خودرو می‌تواند چهره آن را تازه کرده و به آن کمک کند تا برای مدت بیشتری در میدان رقابت با سایر خودروها باقی بماند. فروش النترا 2019 از پاییز سال جاری میلادی در بازارهای جهانی آغاز خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران
1483 1399/5/29
تمام خودروسازان دنیا دائما در حال به روز رسانی و رفع ایراد خودروهای تولید و عرضه شده هستن حتی چینی ها- البته تویوتا از این داستان استثنا هست زیرا یک بار طراحی و یک بار تولید و یک عمر بدون ایراد میفروشد ولی ایران حتی اگر بخواهد بنز را نیز مونتاژ کند لگنی تحویل مردم خواهد داد- النترا مونتاژ کرمان موتور هم دارای ایراداد مونتاژی هست که خریداران متوجه ان هستند
پاسخ
0
0
0