سبقت 341 اسب‌بخاری از لافراری

رکوردشکنی پیشرانه استون‌مارتین والکایری

4 شهریور 1397 21:00

انتشار یک توییت توسط اکانت توییتر شرکت مهندسی Cosworth بالاخره تایید کرد که استون‌مارتین والکایری قرار است به قدرتمندترین پیشرانه تنفس طبیعی دنیا در میان مدل‌های جاده‌ای مجهز شود. این شرکت مهندسی بریتانیایی در این توییت گفته که پیشرانه 6.5 لیتری 12 سیلندر خورجینی والکایری 1130 اسب‌بخار قدرت خواهد داشت.

شرکت مهندسی بریتانیایی Cosworth که در طراحی پیشرانه والکایری با استون‌مارتین همکاری داشته در توییتی اعلام کرده که این پیشرانه تنفس طبیعی 1130 اسب‌بخار قدرت دارد.در متن این توییت که البته بعداً پاک شد آمده: «همه ما را به شکستن رکوردهای مختلف می‌شناسند و آخرین پیشرانه ما که یک 12 سیلندر خورجینی 6.5 لیتری تنفس طبیعی مخصوص استون‌مارتین والکایری است 1130 اسب‌بخار قدرت خواهد داشت.» این توییت سوالات بسیاری در ذهن همه ایجاد کرده، زیرا قبلاً اعلام شده بود که 1130 اسب‌بخار قدرت والکایری، خروجی ترکیبی پیشرانه V12 و موتور الکتریکی است.

در حال حاضر استون‌مارتین هیچ اظهارنظر رسمی در این مورد نکرده و کسی خروجی کلی والکایری را نمی‌داند. تنها چیزی که در حال حاضر در مورد والکایری می‌دانیم این است که نخستین نمونه‌های آن سال آینده وارد بازار خواهند شد. ازاین‌رو برای آشنایی کامل با این خودرو زیاد قرار نیست منتظر بمانیم.

رکورد فعلی بیشترین میزان قدرت یک پیشرانه تنفس طبیعی متعلق به لافراری است که قلب 6.3 لیتری 12 سیلندر خورجینی آن 789 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

در لیست 10 پیشرانه تنفس طبیعی قدرتمند انواع نمونه‌های فراری حضور دارند و رتبه‌های اول، سوم و چهارم را به خود اختصاص داده‌اند. مدل مسابقه‌ای والکایری AMR Pro گفته می‌شود بسیار قوی‌تر از مدل استاندارد خواهد بود، ولی با توجه به این‌که فقط برای پیست ساخته شده در لیست پیشرانه‌های برتر نمی‌توان آن را به‌حساب آورد.

تا اینجای کار چه اطلاعاتی از والکایری داریم؟

طراحی بدنه آن به‌احتمال‌زیاد تاکنون نهایی شده و طراحی و توسعه این خودرو به‌صورت مشترک توسط استون‌مارتین و تیم ردبول انجام شده است. والکایری به هنگام شتاب‌گیری حدوداً 2 تن داون‌فورس تولید می‌کند. همچنین جالب است بدانید مهندسان این ابرخودرو در طراحی بخش‌های فنی و پیشرانه از شرکت‌های مختلفی مانند Cosworth، ریکاردو، ریماک اتومبیلی، مولتی‌ماتیک، آلکون، بوش، سورفیس ترنسفورمرز، ویپاک و میشلین کمک گرفته‌اند.

دیدگاه کاربران