قرارداد یک‌صد میلیون یورویی با گروه آواس

ایدرو با همکاری استرالیا خودرو برقی می‌سازد

6 شهریور 1397 10:00

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران توافقنامه همکاری با شرکت «آواس» (Avass) استرالیا برای تولید موتورسیکلت و خودرو برقی امضا کرد.

بر اساس این توافقنامه شرکت استرالیایی متعهد شد علاوه بر انتقال فناوری، ‌نسبت به سرمایه‌گذاری یک‌صد میلیون یورویی درزمینه ساخت خودرو و موتورسیکلت اقدام کندبه گزارش روابط عمومی ایدرو، بر اساس این توافقنامه طرف استرالیایی متعهد شد علاوه‌بر انتقال فناوری، ‌نسبت به سرمایه‌گذاری یک‌صد میلیون یورویی درزمینه ساخت خودرو و موتورسیکلت و نیز سایر وسایل برقی با همکاری ایدرو اقدام کند.

به گفته علی عراقچی مدیر امور بینالملل ایدرو، گروه آواس، ایران را به‌عنوان مرکز منطقه‌ای غرب آسیا، ‌آسیای مرکزی و روسیه، برای ساخت و صادرات وسایل نقلیه و خودروهای برقی برگزیده است.

عراقچی با اشاره به نقش توسعه‌ای ایدرو اظهار داشت: «گروه آواس متعهد به ایجاد مرکز تحقیق و توسعه در ایران شده و همکاری‌های این شرکت در سایر شرکت‌های منطقه با نظارت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران انجام خواهد شد.»

فعالیت گروه آواس به‌طور عمده تحقیق و توسعه، ‌تولید و فروش باتری‌های شارژی، ‌وسایل نقلیه الکتریکی و تولیدات مرتبط با قیمت مناسب و فناوری روزآمد در این حوزه است. این توافقنامه را بهزاد اعتمادی معاون حمل‌ونقل و علی عراقچی مدیر امور بین‌الملل ایدرو به نمایندگی از طرف ایرانی و کریس کاکس مدیر بازرگانی آواس گروپ استرالیا امضا کرده‌اند.

دیدگاه کاربران
ژوبین 1397/6/6
این توافقنامه همکاری با شرکت «آواس» بسیار عالیست و امیدوارم در ایران هم شاهد جایگاهای زیادی باشیم
پاسخ
0
0
0
Mgowdin 1397/6/6
از شنیدن این خبر خوشحال شدم. بهتون بابت صفحه ی جدید تبریک می گم. بسیار در محتوا و طراحی خوب و عالی کار کردید. دست مریزاد
پاسخ
0
0
1