کلاسیک مدرن؛ سبک جدید جگوار

عرضه جگوار E-Type الکتریکی برای 2020

6 شهریور 1397 17:00

شرکت جگوار اعلام کرده که از تابستان سال 2020 آماده است در صورت دریافت سفارش، مدل کلاسیک E-Type را به صورت برقی به مشتریان تحویل دهد. بخش خودروهای کلاسیک این شرکت مسئولیت انجام چنین عملیاتی را برعهده گرفته است.

این خودروی کلاسیک پیشرانه شش سیلندر خود را با موتور جدید برقی و چند باطری تعویض کرده است.به منظور گرامیداشت قطعی شدن این پروژه، جگوار جدیدترین کانسپت خود که zero E-Type نام دارد را در جریان رویداد هفته خودروی مونتری به معرض نمایش گذاشته است.

برای کسانی که مدتی پیش مراسم ازدواج سلطنتی بریتانیا را مشاهده کرده‌اند، خودروی E-Type Zero آشنا به نظر خواهد رسید. پس از پایان مراسم عقد، شاهزاده هری و مگان مارکل با این خودرو قلعه ویندزور را ترک کردند.

آقای Tim Hannig که مدیریت بخش خودروهای کلاسیک جگوار-لندرور را بر عهده دارد، معتقد است که کانسپت E-type Zero بازخوردهای بسیار خوبی از بازدیدکنندگان دریافت کرده و این می‌تواند قدمی آینده‌نگرانه در ارائه تجربه‌ای لذت‌بخش از مالکیت خودروهای کلاسیک باشد که از سوی شرکت جگوار برداشته شده است.

شرکت جگوار هنوز درباره مشخصات و قیمت نمونه نهایی اظهارنظر مشخصی نکرده ولی در این کانسپت باطری لیتیوم-یون 40 کیلووات ساعتی نصب شده که خودرو را قادر می‌سازد با یک مرتبه شارژ تا شعاع 274 کیلومتری حرکت کند. E-Type برقی به کمک این پیشرانه می‌تواند ظرف تنها 5.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتربرساعت دست یابد که یک ثانیه سریع‌تر از نمونه بنزین‌سوز خواهد بود. بد نیست بدانید به لطف حذف پیشرانه قدیمی و جانشین شدن موتور برقی، اکنون 80 کیلوگرم از وزن کلی این خودرو کاسته شده است.

موتور الکتریکی در بخش جلوی خودرو نصب شده که نیرو را به کمک محور محرکه جدید به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند. برای نصب این موتور برقی نیاز به ایجاد تغییر در ساختار کلی خودرو نیست به همین علت اگر مالکان به هر دلیلی از نصب آن در خودروی خود پشیمان شوند، می‌توانند پیشرانه بنزینی قبلی را به سر جای خود بازگردانند. تنها تغییری که در این خودرو ایجاد شده استفاده از چراغ‌های LED در جلوی خودرو است.

در فضای کابین نیز جگوار از نشانگر جدید دیجیتال و صفحه نمایش مدرن در وسط داشبورد استفاده کرده تا حال و هوای تازه‌ای به کابین این خودرو ببخشد. از آنجایی‌که در خودروهای برقی نیازی به وجود دسته دنده نیست، این بخش از داخل خودرو حذف شده است.

دیدگاه کاربران