پلتفرمی مدولار برای انواع پیشرانه برقی

اینفینیتی Prototype 10 پلی از گذشته به آینده

7 شهریور 1397 09:00

سال قبل اینفینیتی از کانسپت Prototype 9 رونمایی کرد که بیان تازه‌ای از خودروهای مسابقه‌ای دهه 30 میلادی بود. امسال هم این شرکت تصمیم گرفته جانشین جدیدی برای آن خودرو معرفی کند که همچنان نشانه‌هایی از خودروهای روباز کلاسیک را به همراه دارد.

طراحی مدولار پلتفرم این خودرو فضای کافی برای جای دادن هر نوع پیشرانه برقی را فراهم کرده اما مهمتر از آن، زیبایی بصری این خودرو است.اسم این کانسپت جدید Prototype 10 است که البته با مدل قبلی تفاوت عمده‌ای دارد، زیرا هرچقدر آن خودرو به گذشته‌های دور اشاره داشت این یکی قصد دارد با نگاهی به گذشته، افق‌های تازه‌ای را در آینده صنعت خودرو به نمایش بگذارد. مطمئناً منظورمان این نیست که قرار شده محصولات اینفینیتی در آینده بدون سقف و به صورت تک‌سرنشین تولید شوند بلکه به احتمال فراوان، از المان‌های زیبای طراحی این خودرو در طراحی محصولات آینده ای شرکت استفاده خواهد شد.

فرورفتگی بخش کناری خودرو در ترکیب با چراغ‌های باریک جلو و نمای رعب‌انگیز سپر و ورودی هوای جلو را می‌توان تصویری از خودروهای اسپرت اینفینیتی در آینده دانست که البته ممکن است به سقف ثابت یا متحرک نیز مجهز باشند.

براساس اعلام رسمی شرکت اینفینیتی، زبان طراحی این خودرو از خطوط مختصر و تناسبات مزون بهره می‌برد که به لطف استفاده از پیشرانه برقی، می‌تواند به معنای واقعی کلمه نشانگر حال و هوای خودروهای اسپرت آینده این شرکت باشد. همچنین فرم کلی پروتوتایپ 10 همچون خطی مستقیم بوده و می‌تواند برای بیننده تداعی‌کننده حرکت رو به جلو باشد.

فضای ساده کابین تمرکز زیادی روی راننده دارد چرا که در حقیقت او تنها سرنشین این خودرو است. در ناحیه صندلی سرنشین، دریچه بزرگی قرار داده شده تا جریان هوا را به سوی باطری‌ها و پیشرانه برقی خودرو هدایت کرده و به خنک‌سازی آن‌ها یاری رساند. البته هنوز مشخص نیست که این خودرو نیروی محرکه خود را از یک پیشرانه تامین می‌کند یا تعدادی بیشتر؛ فراموش نکنید که طراحی پیشرانه این خودرو برای اینفینیتی اهمیت فراوانی داشته و این شرکت از آن به عنوان طرح مطالعاتی یاد می‌کند و اصلاً هدف از طراحی کانسپت پروتوتایپ 10، ساخت پلتفرمی مدولار بوده که بتواند برای نصب انواع مختلف پیشرانه‌های برقی یا سیستم‌های هیبرید مناسب باشد.

اهمیت عرضه چنین خودرویی هنگامی بیشتر مشخص می‌شود که به یاد آوریم اینفینتی درنظر دارد از سال 2021 به بعد، تمام محصولاتش را به صورت هیبریدی یا مجهز به پیشرانه برقی عرضه کند.

کریم حبیب، سرپرست بخش طراحی اینفینیتی اعتقاد دارد که پروتوتایپ 10 مسیری بین موقعیت فعلی و جایگاه آن در آینده صنعت خودرو ایجاد می‌کند. وی اضافه می‌کند که برای اینفینیتی برقی‌سازی خودروها با عملکرد عالی آن‌ها مترادف بوده و خودروهای آینده این شرکت قدرتمند، اقتصادی و دارای لذت رانندگی خواهند بود که این کانسپت نمایانگر آن دوران است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران