آیا این همان مک وان جدید است؟

انتشار تصاویر جاسوسی مدل مرموز فورد

8 شهریور 1397 09:00

زمانی که فورد اوایل امسال اعلام کرد قصد دارد نام مک‌ وان را دوباره زنده کند، در محافل خودرویی جهان این موضوع بسیار سروصدا کرد. بعدها که مشخص شد این مدل یک کراس‌اور است بیش‌ازپیش نظر همه را به خود جلب کرد. البته همه این توجهات مثبت و در راستای تقدیر و تشکر از فورد نبودند و اتخاذ چنین تصمیمی انتقادات بسیاری را روانه مسئولان فورد کرد. چه موافق این اتفاق باشید چه نباشید، یک کراس‌اور مبتنی بر موستانگ توسط فورد در دست طراحی است و این می‌تواند اولین نگاه ما به آن باشد. نکته اینجاست که این مدل تستی که کاورهای بسیاری هم روی خود دارد سؤالات بسیاری را در ذهن ما ایجاد می‌کند که پاسخی برایشان وجود ندارد.

این نخستین باری است که تصاویر این مدل تستی فورد را می‌بینیم و سوالات بسیاری در ذهن همه بابت آن ایجاد شده است.اولین مورد این‌که بدنه‌ای که در این تصویر می‌بینیم با تمام آنچه که در مورد مک وان دیده و شنیده‌ایم تناسب ندارد. شکل بدنه بیشتر به نسل بعدی فورد اسکیپ می‌ماند که قبلاً نمونه تستی آن را دیده‌ایم و بسیار شبیه خودرویی است که اینجا در تصاویر می‌بینیم. در نگاه اول البته شاید بتوان گفت که این بدنه متعلق به اسکیپ است، ولی برخی نکته‌های جالب وجود دارند که ما را به شک می‌اندازند.

یکی از موارد قابل‌توجه چراغ‌های بزرگ نزدیک به سپر این مدل هستند که قبلاً ندیده بودیم. بخش پایینی قسمت جلو به زمین نزدیک‌تر است و دیسک‌های بزرگ غول‌آسای آن به‌خوبی توجه ما را به خود جلب می‌کنند. این موارد را قطعاً در دیگر مدل‌های تستی اسکیپ تاکنون ندیده‌ایم. مک وان به‌طورکلی عضلانی‌تر به نظر می‌رسد و ارتفاع کم‌تری از سطح زمین دارد، ولی بااین‌حال شباهت زیادی بین طراحی‌های آن با اسکیپ دیده می‌شود.

چند نکته مبهم دیگر نیز وجود دارد. گفته می‌شود مک وان از پیشرانه‌ای الکتریکی‌سازی شده استفاده خواهد کرد، ولی در این مدل خبری از پورت‌هایی که معمولاً روی مدل‌های پلاگین‌هیبریدی می‌بینیم نیست. در بخش عقب آن فقط یک سراگزوز وجود دارد که اندکی دوده هم رویش نشسته است. موردی که می‌تواند نشان‌دهنده دیزلی بودن این خودرو باشد که بازهم در مورد مک وان اصلاً منطقی نیست. آیا این می‌تواند یک اتاق اسکیپ روی پلتفرم مک وان جدید باشد؟ پلتفرم جدید ماژولار فورد بسیار انعطاف‌پذیر بوده و مدل‌های زیادی را می‌توان روی آن ساخت. یا شاید این مدل یک نسخه جدید قدرتمند از اسکیپ است؟

سوالات ازاین‌دست بسیار زیاد هستند، ولی یک نکته اینجا قطعیت دارد. فورد علاقه زیادی به ارائه کراس‌اورها و شاسی‌بلندهای قدرتمند بیشتری به بازار دارد و با توجه به ترمزهای بزرگی که روی آن استفاده شده، این موضوع می‌تواند صحت داشته باشد. به نظر شما این مدل تستی نسل جدید فورد اسکیپ است یا مدل جدید مک وان؟

دیدگاه کاربران