ورود به لیست آفرودرها

معرفی فولکس‌واگن تیگوان آفرود

10 شهریور 1397 13:30

با وجود تمام قابلیت‌هایی که در فولکس‌واگن تیگوان وجود دارد، باز هم هنگامی که شخصی به فکر خرید خودرویی مناسب آفرود باشد به احتمال فراوان نام خودروهای دیگری را در ذهن مرور خواهد کرد.

تیگوان آفرود به سپرهای مخصوص آفرود مجهز شده که در بهبود عملکرد آن موثر است.اما به نظر می‌رسد اوضاع در حال تغییر باشد چراکه فولکس‌واگن تصمیم گرفته مدلی از این خودرو را با نام «تیگوان آفرود» در نمایشگاه خودرو روسیه به معرض نمایش بگذارد. نام این مدل گویای تغییراتی است که در آن انجام شده است.

با استناد بر تصاویر رسمی که از این خودرو انتشار یافته، می‌توان دریافت که تیگوان آفرود به سپرهای مخصوص آفرود مجهز شده که در بهبود عملکرد آن موثر است تا آن‌جا که زاویه ورود خودرو به ناهمواری را تا 26 درجه افزایش داده است. غیر از این، موارد دیگری چون رینگ‌های 17 اینچی Tusla، اسپویلر سقفی با نشان R-Line، آینه‌های جانبی مشکی و چراغ‌های LED عقب نیز در این خودرو به صورت استاندارد نصب شده‌اند. در این مدل امکان سفارش چراغ‌های انطباق‌پذیر جلو نیز وجود دارد. برای پوشش بدنه امکان انتخاب از میان چهار گزینه وجود دارد و خریدار می‌تواند درخواست کند سقف خودرویش به رنگ مشکی رنگ‌آمیزی شود. همچنین امکان سفارش رینگ 18 اینچی مشکی نیز برای مشتریان فراهم است.

در فضای داخلی تیگوان آفرود سعی شده از موادی استفاده شود که در دوران استفاده از این خودرو استقامت بیشتری از خود نشان دهند، برای مثال پوشش صندلی‌ها از ترکیب پارچه و فیبرمصنوعی ساخته شده، پوشش پدالها آلومینیومی است و لوگوی Offroad در نقاط مختلفی از فضای کابین به چشم میخورد تا نقاط تمایز بیشتری در این خودرو نسبت به مدل پایه ایجاد شود.

از تجهیزات استاندارد موجود در کابین می‌توان به سیستم اطلاعات سرگرمی به همراه نمایشگر 8 اینچی لمسی اشاره کرد که با اپل کارپلی، اندروید اتو و میرور لینک هماهنگی کامل دارد. دوربین‌های جلو و عقب، حسگرهای کمکی پارک و آینه‌های جانبی جمع‌شونده برقی را نیز می‌توان از دیگر امکانات رفاهی موجود در این خودرو دانست.

سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، چراغ‌های تطبیق‌شونده LED در جلو و سیستم کمکی نیمه خودکار پارک نیز به صورت سفارشی قابل دریافت هستند.

برای بخش فنی این خودرو سه گزینه قابل انتخاب است که شامل: پیشرانه 1.4 لیتری بنزین‌سوز به قدرت 148 اسب‌بخار به همراه جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا اتوماتیک دوکلاچه، پیشرانه بنزین‌سوز 2 لیتری با توان 178 اسب‌بخار که به جعبه‌دنده هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه متصل شده و همچنین پیشرانه 2 لیتری دیزل با نیروی 148 اسب‌بخار که با جعبه‌دنده هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه همراه است. سامانه چهارچرخ محرک روی هر سه مدل از تیگوان آفرود به صورت استاندارد نصب شده است.

قرار است نسخه آفرود فولکس تیگوان در کنار مدل معمولی در تاسیسات فولکس‌واگن در شهر کالوگا در روسیه ساخته و فروش آن از تاریخ اول اکتبر آغاز شود. هنوز مشخص نیست که آیا این مدل در سایر بازارهای اروپایی نیز عرضه خواهد شد یا خیر ولی با توجه به این‌که در عکس‌های رسمی پلاک آلمان روی این خودرو نصب شده، علاقمندان تیگوان آفرود در سایر کشورها هنوز می‌توانند برای خرید آن امیدوار باشند.

دیدگاه کاربران