هدیه زودهنگام پورشه به مناسبت سال 2019

پورشه 935 تقویت شده، خودرویی برای مسابقات

13 شهریور 1397 11:00

پورشه 935 را می‌توان یکی از زیباترین محصولاتی دانست که شرکت معتبر پورشه در طول تاریخ پرافتخار خود تولید کرده است. این خودرو که برای اولین‌بار در سال 1976 معرفی شد، در حقیقت نسخه مسابقه‌ای پورشه 911 توربو بود که مطابق با قوانین گروه 5 مسابقات فدراسیون جهانی اتومبیل (FIA) تغییریافته است.

 

این خودرو را می‌توان هدیه‌ای زودهنگام به مناسبت سال جدید میلادی برای علاقمندان پورشه دانست.از سال 1984 پورشه 935 بیش از 150 جایزه مختلف در مسابقات سراسر جهان را به دست آورد که این امر خود می‌تواند دلیل محکمی بر اثبات توانایی‌های این خودرو باشد. اکنون شرکت DP Motorsport، که سال‌هاست به‌کار ارتقای فنی و ظاهری خودروهای پورشه مشغول است، تصمیم گرفته نمونه‌ای به‌سازی شده از مدل افسانه‌ای 935 را با نام پورشه 935 DPIII معرفی کند.

این شرکت که توسط بنیانگذار آن، یعنی آقای اکارد زیمرمن (Ekkehard Zimmerman) و پسرش پاتریک اداره می‌شود، در کار خود بسیار خوشنام بوده و با معرفی این مدل جدید نیز نقطه درخشان دیگری به کارنامه کاری خود اضافه کرده است. محصولات این شرکت از دهه 80 میلادی تاکنون در صحنه مسابقات اتومبیلرانی آلمان بسیار موفق عمل کرده‌اند و همین سابقه درخشان، انگیزه‌ای برای انجام یک پروژه جدید بوده است.

برای شروع کار، یک دستگاه پورشه 965 توربو مدل 1992 انتخاب شده که پیشرانه 3.3 لیتری در سینه دارد. بدنه خودرو به رنگ نقره‌ای روشن درآمده و نواری با رنگ‌های خاکستری روشن، خاکستری تیره و مشکی روی بدنه آن حرکت کرده است. کیت بدنه نیز از فایبرگلاس با کیفیت ساخته شده که در تولید آن، الیاف مقاوم فیبرکربن به‌کار رفته و سامانه اگزوز نیز از جنس فولاد ضدزنگ است.

تحولات این خودرو تنها به تغییرات ظاهری محدود نشده بلکه پیشرانه نیز مورد بازبینی قرارگرفته و قدرت آن به 450 اسب‌بخار رسیده است. سیستم تعلیق نیز از نوع قابل تنظیم و ساخت شرکت H&R است. در محور جلو از تایرهای 18 اینچی با لاستیک 245/40R18 استفاده شده در حالی‌که چرخ‌های 18 اینچی عقب پهنای بیشتری داشته و سایز 335/30R18 هستند.

DP Motorsport از فضای داخلی خودرو غافل نبوده و برای پوشش صندلی‌ها از چرم با کیفیت مشکی و خاکستری استفاده کرده است. فرمان و صندلی‌های خودرو نیز از نوع مسابقه‌ای بوده و از چرم مشکی و خاکستری برای پوشش آن‌ها استفاده شده است.

دیدگاه کاربران