دود تحریم ترامپ در چشم رانندگان آمریکایی

بنزین 4 دلاری آمریکا به خاطر تحریم نفت ایران

14 شهریور 1397 12:00

نفت خام آمریکا از سال 2014 تاکنون قیمت 95 دلار به ازای هر بشکه را تجربه نکرده است اما امسال این اتفاق ممکن است رخ دهد.

به دنبال تحریم نفت ایران، قیمت نفت جهانی تا مرز 90 دلار خواهد رفت که می‌تواند قیمت هر گالن بنزین در آمریکا را تا 4 دلار افزایش دهد. به گزارش «سی‌ان‌بی‌سی» تحلیل‌گر حوزه انرژی، تحریم نفت ایران را مهم‌ترین دلیل برای افزایش 30 درصدی قیمت نفت تگزاس (WTI) تا زمستان پیش رو می‌داند. همچنین قیمت هر گالن بنزین در آمریکا می‌تواند در پمپ‌بنزین‌ها تا 4 دلار افزایش پیدا کند.

«جان کیلداف» معتقد است در شرایط کنونی بازارهای جهانی نفت در تنگنا قرار دارند و این تنگناها شدیدتر هم می‌شوند. به گفته وی گره بزرگ مشکلات در این بازار با پیشرفت تحریم‌های ایران کورتر می‌شود.

کیلداف می‌گوید: «این بشکه‌های نفت ایران که داریم از دست می‌دهیم واقعاً به ضرر ماست. با تحریم ایران شاهد تغییراتی خواهیم بود که در مقیاس بسیار بزرگ و غیرمنتظره‌ای رخ خواهد داد.»

به اعتقاد وی قیمت هر بشکه نفت که اکنون روی 70 دلار است در عرض چند هفته به 75 دلار خواهد رسید. با ادامه پیدا کردن این روند دور از انتظار نیست که قیمت نفت برنت و تگزاس به بشکه‌ای 85 تا 95 دلار برسد.

کیلداف در پیان گفت: «هم‌زمان با تحریم‌های ایران، آمریکا رشد اقتصادی بالایی را تجربه می‌کند که منجر به افزایش تقاضای بنزین باعث می‌شود. طی دو سال اخیر افزایش بالایی در تقاضای پتروشیمی‌ها را شاهد بودیم و به‌موازات آن افزایش شدیدی در تقاضای بنزین رخ‌داده است.»

دیدگاه کاربران