• رکوردشکني قيمت بنزين در آمريکا

پیامدهای حمله نظامی روسیه به اوکراین

رکوردشکنی قیمت بنزین در آمریکا

19 اسفند 1400 18:11

مالکان خودروهای بنزین‌­سوز در ایالات متحده، این روزها حال و روز خوشی ندارند چراکه براساس اعلام AAA، قیمت متوسط روزانه این فرآورده نفتی در سرتاسر این کشور به 4.17 دلار برای هر گالن (3.78 لیتر) رسیده است.

ثبت رکوردهای جدید برای قیمت انواع سوخت در آمریکا، یکی از پیامدهای حمله نظامی روسیه به اوکراین است.میانگین قیمت هفتگی در هفته منتهی به 7 مارس نیز با 50 سنت افزایش نسبت به هفته قبل و 1.31 دلار نسبت به مدت مشابه سال قبل، به 4.10 دلار رسیده است.

براساس اطلاعات وب سایت AAA یا همان اتحادیه خودروهای آمریکا، ارزان‌ترین بنزین را می­‌توان در مناطق مرکزی این کشور پیدا کرد. بنابراین در فاصله داکوتای شمالی تا تگزاس، احتمالاً بتوان با قیمت کمتر از 4 دلار برای هر گالون، اقدام به سوختگیری کرد.

اما گران‌ترین رقم برای کالیفرنیا به ثبت رسیده، جایی که میانگین قیمت بنزین به 5.44 دلار افزایش یافته است و حتی در برخی مناطق، مشتریان با قیمت 6 دلار نیز روبرو شده‌­اند.

وضعیت برای خودروهای دیزل حتی بدتر است، چراکه براساس اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، میانگین قیمت هفتگی سوخت گازوئیل در کل کشور با رشد 75 سنت به 4.849 دلار رسیده، که از رکورد 4.845 دلار ثبت شده در جولای 2008 نیز بالاتر است.

همچون بنزین، سوخت موتورهای دیزل هم در نواحی میانی آمریکا ارزان‌تر بوده و با متوسط قیمت 4.6 دلار در دسترس است، درحالی‌که مشتریان اهل کالیفرنیا مجبور به پرداخت متوسط قیمت 5.76 دلار هستند.

ثبت رکوردهای جدید برای قیمت انواع سوخت، یکی از پیامدهای حمله نظامی روسیه به اوکراین است. در میانه تابستان سال 2008 بود که قیمت هر بشکه نفت به رقم تاریخی 147 دلار رسید، ولی اکنون به نظر می­‌رسد که در حال نزدیک شدن مجدد به این رکورد باشیم. دو روز پیش، قیمت هر بشکه نفت برنت به 139 دلار رسید درحالی‌که نفت وست تگزاس هم عدد 130 دلار را ثبت کرد. البته این ارقام اکنون به ترتیب به 126 و 122 دلار کاهش یافته است، ولی با اعلام تحریم بخش انرژی روسیه توسط رئیس جمهور آمریکا، افزایش روزافزون قیمت‌ها کاملا قابل انتظار است. در میانه این بحران، بسیاری از مالکان به فکر خرید خودروهای برقی افتاده‌اند.

استعلام و پیگیری کارت بنزین

برای اطلاع از چگونگی پیگیری کارت سوخت خودرو، پیگیری کارت سوخت موتورسیکلت و همچنین استعلام کارت سوخت از شرکت پست، مقاله پیگیری کارت سوخت را مطالعه کنید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران