کمپر جدید Airstream معرفی شد

خانه‌ای محرک برپایه مرسدس‌ بنز اسپرینتر

14 شهریور 1397 17:00

مدل اسپرینتر همچون سایر ساخته‌های شرکت مرسدس‌بنز خودرویی خوشنام و قابل احترام بوده که البته پلتفرم آن نیز برای ساخت خودروهای مسافرتی لوکس بسیار مناسب است. شرکت Airstream نیز از همین پلتفرم برای ساخت جدیدترین محصول خود استفاده کرده که Interstate Nineteen نام داشته و در رده کلاس B خانه‌های متحرک قرار می‌گیرد.

این خانه متحرک که براساس مرسدس‌بنز اسپرینتر ساخته شده است، غیر از امکانات فراوان، قابلیت مانور و استفاده در خیابان‌های شهر را نیز دارد.هرچند که این خودرو طولی برابر با 19 فوت (5.79 متر) دارد اما هنگامی که ابعاد آن را با خودروهای مسافرتی رده A مقایسه کنید، به آسانی متوجه می‌شوید که در اغلب موارد ابعادی دو برابر این خودرو دارند. شرکت Airstream موفق شده با معرفی این خودرو، وسایل و امکانات موردنیاز برای سفرهای طولانی را در مجموعه‌ای ارائه دهد که قابلیت حرکت در خیابان‌های شهری را نیز داشته باشد.

براساس اعلام رسمی شرکت Airstream، این مدل به 50 مورد از بهترین تجهیزات قابل عرضه در چنین خودروهایی تجهیز شده است. تمام این امکانات مورد اشاره قرار نگرفته‌اند، اما از میان آن‌ها می‌توان به موارد مهمی همچون سایه‌بان‌های برقی، چراغ‌های LED انطباق‌پذیر، قطعات آلومینیومی در کف و برخی تجهیزات، حمام بزرگ و تجهیزات ایمنی بخش راننده اشاره کرد که البته این مورد آخری را می‌توان به شرکت مرسدس‌بنز مرتبط دانست.

از میان فناوری‌های ایمنی موجود در این خودرو می‌توان به ترمز خودکار، دستیار راندن بین خطوط، دوربین نمایش بخش‌های کناری و پشت خودرو و همچنین سیستم پایداری اشاره کرد. سیستم پایداری در این خودرو عملکرد جالبی دارد، بدین صورت که با توجه به وزن اجسام و سرنشینان موجود در ماشین می‌تواند پایداری آن را تامین نماید.

در فضای کابین این ون مسافرتی به لطف استفاده از چرم، چوب و آلومینیوم فضایی راحت و لوکس برای سرنشینان فراهم آمده است. کاناپه‌ای که در بخش عقبی خودرو قرار دارد را می‌توان به صورت برقی به تختخواب تبدیل کرد. غیر از این، یک آشپزخانه کوچک نیز برای آشپزی در طول اقامت بین راهی پیش‌بینی شده است. خیال سرنشینان Interstate Nineteen در طول سفر از برقراری ارتباط با جهان راحت خواهد بود چراکه به لطف وجود اتصال ماهواره‌ای و رادیویی HD، کمبودی از این نظر احساس نخواهد شد. یک تلویزیون بزرگ LED نیز برای سرگرمی مسافران پیش‌بینی شده است.

با توجه به ابعاد مناسب Interstate Nineteen و تجهیزات فراوانی که در آن موجود است، به جرات می‌توان این خودرو را یکی از بهترین گزینهها برای سفری طولانی مدت محسوب کرد. پیشرانه شش سیلندر دیزل این خودرو که سه لیتر حجم دارد، در مسیرهای بزرگراهی به ازای هر صد کیلومتر در حدود 13 لیتر سوخت مصرف می‌کند که برای خودرویی با این حجم از تجهیزات اضافه، رقم زیادی نیست. هنوز قیمت دقیق این خودرو از سوی شرکت سازنده اعلام نشده است.

دیدگاه کاربران