پایان حکومت بی‌رقیب تسلا بر خودروهای برقی

نبرد جدید مرسدس در جبهه تسلا

15 شهریور 1397 13:00

مرسدس‌بنز با رونمایی از کراس‌اور برقی، یورش خود به تسلط تسلا بر بازار در حال رشد خودروهای برقی را آغاز کرد.

سهم خودروسازان آلمانی تا سال 2020 از خودروهای برقی بیشتر از تسلا می‌شود.مرسدس، ب‌ام‌و، آئودی و پورشه همگی شرکت در حال رشد 52 میلیارد دلاری تسلا را نشانه گرفته‌اند. بازار در حال رشد خودروهای برقی در اختیار تسلا است و اگر قرار باشد غول‌های دیگر به این بازار بیایند این تسلا است که ضرر خواهد کرد.

در سال جاری تسلا بالغ‌بر 50 هزار دستگاه سدان «مدل 3» فروخته است که انتظار می‌رود تا پایان سال این رقم دو برابر شود. مرسدس EQC که به‌تازگی رونمایی شد، اولین مدل تحت برند EQ است و در کنار دیگر آلمانی‌ها قرار است سهم تسلا را از بازار خودروهای برقی لوکس کاهش دهد.

«وجیه حسین‌علی» تحلیلگر سامانه پیشرانه دراین‌باره می‌گوید: «بعید می‌دانم پس از ورود خودروی لوکس آلمانی به بازار خودروهای برقی، تسلا بتواند تسلط خود در این بازار را حفظ کند؛ تسلا عملاً تاکنون به معنی واقعی کلمه بی‌رقیب بود ولی این روند از سال 2019 به بعد کاملاً تغییر خواهد کرد».

بر اساس پیش‌بینی نهادهای تحلیل‌گر بازار، سهم تسلا از بازار در دهه آینده به میزانی ثابت سقوط می‌کند و از سهم 12.3 درصدی کنونی به 2.8 درصد کاهش پیدا خواهد کرد. این در حالی است که تسلا در میزان فروش رشد خواهد داشت ولی به دلیل بزرگ شدن بازار، بازیگران جدیدی اضافه خواهند شد.

سهم خودروهای آلمانی در این بازار تا سال 2020 به 11.8 درصد می‌رسد و تسلا را پشت سر خواهد گذاشت. تا سال 2023 نیز این سهم به 19 درصد خواهد رسید.

دیدگاه کاربران