خودرانی برقی با طراحی متفاوت کابین

کانسپت ولوو برای جایگزینی سفرهای هوایی

17 شهریور 1397 10:00

ولوو از کانسپتی خودران با پیشرانه برقی رونمایی کرد. در حقیقت ولوو تاکید دارد که کانسپت 360c کاملاً خودران است و از غربیلک فرمان برای کنترل در مواقع ضروری خبری نیست. البته این ایده چندان هم جدید نیست و در کانسپت‌های آینده‌نگر بسیاری دیده شده است. آن چیزی که این کانسپت را متمایز می‌کند، ایده‌ای است که آن را به جایگزینی برای سفرهای هوایی کوتاه تبدیل کرده است.

امکان تغییر در ساختار کابین برای داشتن کاربری‌های مختلف سفر راحتی را برای سرنشینان به ارمغان خواهد آورد. کابین آن همچون هواپیماهای «فرست کلاس» به گونه‌ای طراحی شده است که شما می‌توانید با استراحت در آن و حتی خوابیدن در سفرهای شبانه، هنگام رسیدن به مقصد کاملاً سرحال و پرانرژی باشید. و این مزیتی است که ولوو را به رقابت با سازندگان هواپیما امیدوار کرده است. علاوه‌براین دیگر خبری از معطلی در فرودگاه نیست.

البته از آن‌جایی که خودران ولوو هنوز تست نشده نمی‌توان از عملی شدن این ایده مطمئن بود، خصوصاً در هنگام مواجه با ترافیک. از طرفی ولوو هنوز اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی ارائه نکرده است و برهمین اساس ما نمی‌توانیم تخمینی از زمان جابه‌جایی بین مبدا و مقصد داشته باشیم. با این حال امکان تغییر در ساختار کابین برای داشتن کاربری‌های مختلف نظیر اتاق خواب، دفتر کار و حتی رستوران سفر راحتی را برای سرنشینان به ارمغان خواهد آورد.

مترجم : محمدرضا ریاضی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران