آئودی یا پورشه؟

دوراهی مالکیت لامبورگینی

20 شهریور 1397 13:00

به‌زودی احتمالاً شاهد تغییراتی در گروه فولکس‌واگن خواهیم بود و طی آن، آئودی قصد دارد مالکیت شرکت لامبورگینی را به پورشه واگذار کند.

تا ژانویه سال جدید میلادی به‌احتمال‌زیاد شاهد تغییر مالکیت لامبورگینی از آئودی به پورشه خواهیم بود.مجله اتومبیل گزارشی منتشر کرده که این دو شرکت می‌خواهند تا ژانویه سال جدید میلادی این تغییرات را نهایی کنند. به اعتقاد این نشریه، اگر پورشه مالک لامبورگینی شود تاثیراتی که می‌تواند روی آن بگذارد قطعاً بسیار قابل‌توجه خواهند بود.

ظاهراً فولکس‌واگن می‌خواهد خودروهای سوپراسپرت این گروه همه از پلتفرم‌های پورشه استفاده کنند و این موضوع، در حال حاضر مشکلات زیادی می‌تواند برای لامبورگینی ایجاد کند. بر کسی پوشیده نیست که لامبورگینی در حال حاضر روی مدل‌های جانشین آونتادور و هوراکان کار می‌کند و از همان معماری فیبرکربنی مونوکوک برای ساخت آن‌ها استفاده خواهد کرد.

جانشین اونتادور سال 2022 وارد بازار می‌شود و چون پروژه آن پیشرفت زیادی داشته، فولکس‌واگن چاره‌ای جز صدور اجازه برای ادامه پروژه با حداقل تاثیر و دخالت پورشه ندارد. ابرخودروی جانشین اونتادور از دو موتور الکتریکی در اکسل جلو، پک باتری‌ها در مرکز و یک پیشرانه 12 سیلندر خورجینی با جعبه‌دنده دوکلاچه Getrag و یک موتور الکتریکی دیگر پشت صندلی‌ها بهره خواهد برد. روی‌هم‌رفته، گفته می‌شود خروجی این ابرخودرو بالای هزار اسب‌بخار است.

داستان در مورد نسل بعدی هوراکان بسیار جالب‌تر هم می‌شود. اگر پورشه تا اوایل سال آتی میلادی مالک لامبورگینی شود، به نظر می‌رسد زمان کافی برای اعمال تغییرات اساسی روی مدل پایه لامبورگینی خواهد داشت.

مدت خیلی زیادی نیست که این خودروساز ایتالیایی پروژه طراحی و توسعه نسل جدید هوراکان را شروع کرده و قصد دارد با همان معماری جانشین اونتادور آن را بسازد. درحالی‌که هنوز احتمال ادامه پروژه بدین شکل وجود دارد، از سویی دیگر برخی منابع معتقد هستند که لامبورگینی، پورشه و آئودی با همکاری هم یک پلتفرم ماژولار آلومینیومی جدید برای استفاده در تمامی مدل‌های اسپرت خانواده فولکس‌واگن خواهند ساخت.

دیدگاه کاربران