افزایش لذت رانندگی با جدیدترین فناوری‌ها

معرفی نسل جدید مرسدس‌بنز GLE

21 شهریور 1397 11:00

پس از انتشار چندین تصویر جاسوسی از نمونه‌های تحت آزمایش، بالاخره مرسدس‌بنز GLE مدل 2019 به صورت رسمی معرفی شد. این خودرو که در رده شاسی‌بلندهای متوسط ساخت مرسدس قرار می‌گیرد، با همراه داشتن فناوری‌های جدید در سگمنت خود سرآمد رقباست.

در این خودرو فناوری پیشرفته‌ای وجود دارد که امکان تنظیم هر گوشه سیستم تعلیق را به صورت دلخواه فراهم می‌کند.یکی از مهمترین تغییرات GLE جدید نسبت به نسل قبل را می‌توان در بهبود ضریب آیرودینامیک دانست که از 0.32 در نسل قبل، اکنون به رقم 0.29 رسیده است.

فاصله محورهای این خودرو بیشتر شده و با افزایش 80 میلی‌متری، به 2995 میلیمتر رسیده است. به لطف این تغییر، اکنون سرنشینان ردیف دوم صندلی‌های GLE فضای پای بیشتری به میزان 69 میلی‌متر در اختیار خواهند داشت و همچنین 33 میلی‌متر نیز به فضای بالای سر آن‌ها اضافه شده است. علاوه‌براین در مدل جدید GLE امکان سفارش ردیف سوم صندلی‌ها فراهم شده تا گنجایش خودرو به هفت سرنشین افزایش یابد.

در حال حاضر تنها پیشرانه‌ای که برای نصب روی GLE قابل سفارش است، نمونه 3 لیتری هیبرید شش سیلندر خطی و توربوشارژ است که در قالب مدل GLE 450 به خریداران عرضه خواهد شد. پیشرانه بنزینی 362 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور به GLE اهدا می‌کند درحالی‌که موتور الکتریکی نیز توانی برابر با 21 اسب‌بخار و 250 نیوتن‌متر گشتاور دارد. قدرت این دو پیشرانه به واسطه جعبه‌دنده 9 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. شرکت سازنده اعلام کرده که در آینده نزدیک مدل‌های پلاگین هیبرید و همچنین توربودیزل نیز به جمع خانواده GLE اضافه خواهند شد.

نسل جدید GLE به همراه آخرین سیستم‌های کمکی راننده عرضه شده که یکی از آن‌ها سیستمی است که خودرو به واسطه آن می‌تواند ارتباط بهتری با ترافیک اطراف برقرار نماید. از سیستم دستیار فاصله صحبت می‌کنیم که همواره حجم ترافیک و عبور و مرور خودروهای اطراف GLE را تحت نظر داشته و در صورتی‌که خودروهای جلویی به صورت ممتد با توقف و حرکت به راه خود ادامه بدهند، این سیستم به منظور رعایت احتیاط، سرعت خودرو را تا صدکیلومتربرساعت کاهش می‌دهد. در چنین سرعتی، حسگرهای جلو برای واکنش به هرگونه توقف ناگهانی احتمالی آمادگی بیشتری خواهند داشت.

برای تجربه سواری لذت‌بخش‌تر با GLE، اکنون این خودرو به سیستم کنترل بدنه E-Active مجهز شده که به کمک موتور برقی 48 ولتی، ضربه‌گیرهای سیستم تعلیق در هر گوشه از خودرو را قابل تنظیم می‌سازد. بنابر اعلام شرکت مرسدس، در هنگام گذر از مسیرهای خارج جاده نیز این سیستم، ارتفاع تعلیق خودرو را کاهش یا افزایش داده و حتی فشار تایرها را تغییر خواهد داد تا عملکرد بهتری حاصل شود.

در فضای کابین GLE از نسل جدید سیستم اطلاعات سرگرمی شرکت مرسدس‌بنز یعنی MBUX بهره می‌گیرد که شامل صفحه نمایش 12.3 اینچی می‌شود. علاوه‌براین یک صفحه دیجیتال با اندازه مشابه به عنوان صفحه پشت آمپر در مقابل چشمان راننده ایفای نقش می‌کند.

برای خریداران GLE امکان سفارش نمایشگر روی شیشه (HUD) جدیدی وجود دارد که اندازه آن نسبت به قبل 20 درصد افزایش یافته است. در کنار این‌ها مرسدس به صورت سفارشی صندلی‌های جلوی خود را به سیستمی تجهیز خواهد کرد که امکان تغییر حالت در موقعیت قرارگیری بدن سرنشین را فراهم می‌کند.

نسل جدید GLE در ماه اکتبر و در نمایشگاه خودرو پاریس به صورت رسمی معرفی خواهد شد.

فروش این خودرو از اوایل سال 2019 در اروپا و آمریکا آغاز و قیمت آن نیز در زمان نزدیک به شروع فروش، اعلام می‌شود. قرار است این خودرو در تاسیسات شرکت مرسدس‌بنز در ایالت آلاباما آمریکا تولید شود.

دیدگاه کاربران