اولین آزمایش در مدل ES

لکسوس پیشگام در آینه‌بغل‌های دیجیتالی

22 شهریور 1397 10:00

به نظر می‌رسد خودروهای کانسپتی که طی سال‌های اخیر به جای استفاده از شیشه در آینه‌های جانبی خود از نمایشگر دیجیتال استفاده می‌کردند، در حال ورود به دنیای واقعی هستند. لکسوس می‌‌خواهد اولین در این حوزه باشد.

یک دوربین با لنز واید که در بیرون خودرو تعبیه می‌شود، تصویر پردازش‌شده‌ را به نمایشگرهای 5 اینچی داخل اتاق ارسال می‌کند. گروه خودروسازی تویوتا قصد دارد تا در سری جدید سدان‌های ES از زیرمجموعه لوکس‌ساز خود یعنی لکسوس از سیستم دوربین و صفحه نمایشگر به‌ جای آینه بغل استفاده کند. شاید این اقدام نوعی استقبال زودهنگام از آینده فضایی باشد ولی لکسوس معتقد است که فارغ از مسائل فانتزی، حذف آینه بغل باعث کاهش ضریب اصطکاک و در نهایت کاهش مصرف سوخت می‌شود. از سویی دیگر کاهش دید راننده در هنگام برف و باران و لایه کدری که روی شیشه می‌نشیند نیز از دلایل این تغییر انقلابی عنوان شده است.

روش اجرای کار چندان سخت نبود. یک دوربین با لنز واید در بیرون خودرو تعبیه می‌شود و تصویر پردازش‌شده‌ای را به نمایشگر 5 اینچی داخل اتاق ارسال می‌کند. محل قرارگیری این تجهیزات درست مانند نمونه‌های سنتی روی ستون A است.

کارشناسان خودرویی بر این باورند که کاری که لکسوس روی ES خود انجام خواهد داد درست مانند چیزی است که آئودی روی e-Tron جدید خود اجرا کرده است. اما ژاپنی‌ها می‌گویند زودتر از آلمان‌ها این فناوری را تجاری‌سازی کرده‌اند. به‌طوری‌که فروش لکسوس ES جدید در ماه آینده میلادی یعنی اکتبر انجام می‌شود.

دیدگاه کاربران