همراه با بهبود طراحی ظاهری و امکانات بیشتر در کابین

فیس‌لیفت رنو کجار با توربو آمد

22 شهریور 1397 12:00

نسخه جدید کرا‌س‌اور زیبای رنو با مشخصات فنی بهینه‌شده‌اش آمده تا رقابت با نیسان قشقایی را وارد فاز جدی‌تری بکند. طی چند ماه‌ اخیر تبدیل به پربحث‌ترین گزینه در محافل خودرویی شده بود. نسخه 2019 رنو کجار (Kadjar) که حالا با فیس‌لیفت جدید خود محبوبیتش را دوچندان کرده است.

پیشرانه جدید 1.3 لیتری توربوشارژ که با همکاری دایملر آلمان طراحی شده، اکنون می‌تواند 160 اسب‌بخار به کجار قدرت ببخشد.مانند تمام دیگر تغییرشکل‌ها در صنعت خودروسازی فرانسه، کجار جدید نیز خیلی محافظه‌کار و بی‌اغراق عمل کرده است. در نمای ظاهری شاهد اضافه شدن چراغ‌های LED زیبا در کنار جلوپنجره کرومی فرم‌دار هستیم. زبان چشم‌نوازی که در کنار آینده‌نگری، نیم‌نگاهی نیز به دنیای جوان‌ها داشته است. تغییر شکل چراغ‌های مه‌شکن جسارت این رنو را بیشتر به رخ کشیده است. البته فرانسوی‌ها می‌گویند این تنها یک تغییر شکل نبوده است. نسخه‌های جدید تا 6 برابر انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

تریم انتخابی مشتری هم‌چنان شامل رینگ‌های 17، 18 و 19 اینچی می‌شود. اما باید اعتراف کرد که مهم‌ترین تغییر فیس‌لیفت 2019 کجار، زیر کاپوتش اتفاق افتاده است. پیشرانه 1.3 لیتری توربوشارژ که با همکاری دایملر آلمان طراحی شده، اکنون می‌تواند 160 اسب‌بخار قدرت تولید کند. جعبه‌دنده بر حسب انتخاب مشتری یا تمام اتوماتیک است و یا 6 سرعته دستی. با این حال هنوز هم گزینه dCi115‌ دیزلی با قدرت 115 اسب‌بخار برای دوست‌داران مدل‌های گازوئیل‌سوز کنار گذاشته شده است. رنو کجار 2019 در مدل‌های پرمیوم خود می‌تواند به صورت چهارچرخ محرک عرضه شود که به‌عنوان یک کراس‌اور جمع‌وجور ایده‌ای عالی به حساب می‌آید.

در کابین هم شاهد تغییراتی هستیم، از جمله تغییر طراحی کنسول میانی و استفاده از نمایشگر لمسی جدید و همچنین تغییر در کنترلرهای سیستم تهویه. علاوه براین استفاده از مواد جدید در ساخت و پوشش قطعات، سطح کیفی کابین را افزایش داده است.

دیدگاه کاربران