در همکاری با چینی‌ها

رنو کویید برقی می‌شود

10 مهر 1397 12:52

رنو درنظر دارد در جریان نمایشگاه خودرو پاریس 2018 خودروی مفهومی K-ZE را معرفی نماید که قرار است سال آینده به عنوان اولین کراس‌اور برقی و ارزان‌قیمت ساخت این شرکت به بازار خودرو معرفی شود.

تولید آن بر عهده شرکت چینی e-GT New Energy خواهد بود که به واسطه جوینت‌ونچر میان دانگ‌فنگ و نیسان شکل گرفته است. از تصاویر انتشار یافته این‌طور استنباط می‌شود که این خودرو طرحی آینده‌نگرانه از خودروی ارزان‌قیمت برند رنو یعنی کوئید بوده و احتمال دارد که روی پلتفرم همین خودرو نیز ساخته شده باشد اما خودروساز فرانسوی هنوز در این مورد خبر دقیقی منتشر نکرده است.

حرف K در ابتدای نام این خودرو نیز شاید برگرفته از نام کوئید باشد اما دو حرف ZE اشاره‌ای مستقیم و واضح به پیشرانه برقی به کارگرفته شده در K-ZE است که گفته شده با یک بار شارژ، طبق استاندارد NEDC امکان حرکت در شعاع 250 کیلومتر را برای این خودرو فراهم خواهد کرد. پس از اتمام ذخیره باتری می‌توان توسط اتصال خانگی و یا ایستگاه‌های عمومی شارژ خودروهای برقی برای تامین نیرو اقدام کرد.

طبق اعلام شرکت رنو، در مدل K-ZE سیستم اطلاعات و سرگرمی با قابلیت اتصال به دستگاه‌های گوناگون، سیستم رهیاب و دوربین دنده عقب وجود دارد. سنسورهای دنده عقب نیز به صورت استاندارد روی این خودرو نصب خواهد شد.

رنو همچنین اعلام کرده که نمونه نهایی این کانسپت شهری در سال 2019 ابتدا وارد بازار چین خواهد شد و تولید آن نیز بر عهده شرکت چینی e-GT New Energy خواهد بود که به واسطه جوینت‌ونچر میان دانگ‌فنگ و نیسان و با هدف تولید خودروهای برقی برای رقابت در بازار چین شکل گرفته است.

غیر از نمایش مدل K-ZE، رنو برنامه‌های آینده خود برای عرضه مدل‌های برقی در سگمنت B و C به بازار خودروی اروپا را نیز اعلام کرده است. طبق برنامه این شرکت، نسل آینده رنو کلیو با پیشرانه هیبرید معرفی خواهد شد درحالی‌که مدل‌های کپچر و مگان به صورت پلاگین‌هیبرید نیز قابل سفارش خواهند بود.

دیدگاه کاربران
JVD 1398/6/24
رنو استاد طراحی های زشت، زشت چندش آور
پاسخ
1
0
0
Amirreza1362 1399/12/13
درباره خیلی ماشینا موافقم ولی برا بعضیا هم نه
0
0