ایمنی بالاتر در کنار لذت بیشتر

اولین موتورسیکلت خودران ب‌ام‌و

24 شهریور 1397 14:00

بعد از آنکه یاماها با معرفی MotoBot خود، توانایی فنی مهندسانش را به رخ موتورسازان جهان کشاند، حالا ب‌ام‌و هم به تکنولوژی استفاده از سیستم‌های خودران برای موتورسیکلت‌ها، دست یافته است.

ب‌ام‌و تا سال 2022 میلادی از تکنولوژی خودران برای برخی موتورسیکلت‌هایش استفاده می‌کند.هفته گذشته و در جریان گردهمایی سالیانه BMW Motorrad Techday در فرانسه، باواریایی‌ها از یک دستگاه R1200 GS رونمایی کردند که می‌توانست بدون راکب، یک مسیر رفت و برگشتی را طی کند.

آقای استفان هانس (Stefan Hans) مدیر فنی این پروژه، می‌گوید این موتورسیکلت به سیستم خودرانی مجهز است که می‌تواند بدون برهم خوردن تعادلش، شتاب بگیرد، تغییر جهت دهد، دور بزند و حتی سرعتش را کاهش دهد تا متوقف شود.

هرچند این موتورسیکلت خودران فعلاً در فاز آزمایشی است، ولی ب‌ام‌و از چنین سیستمی تا سال 2022 میلادی، در برخی موتورسیکلت‌هایش استفاده خواهد کرد. با وجود این سیستم خودران، علاوه‌بر افزایش ایمنی، راکبان بیش از پیش می‌توانند از موتورسواری لذت ببرند.

ب‌ام‌و که محصولاتش را در 140 کشور جهان عرضه می‌کند، در سال 2017 علاوه‌بر فروش 2.4 میلیون دستگاه خودرو سواری، بیش از 164 هزار دستگاه موتورسیکلت نیز به‌دست مشتریانش رساند و یکی از پرفروش‌ترین موتورسازان لوکس جهان شد.

دیدگاه کاربران