300 کیلومتر با 32 تن بار، فقط با یکبار شارژ

کامیون خودران ولوو بدون کابین راننده

24 شهریور 1397 18:00

تنها چند روز پس از رونمایی کانسپت 360c توسط شرکت ولوو، این شرکت اکنون نمونه‌ای از یک کامیون خودران معرفی کرده که کاملاً برقی است و توانایی ایجاد تحول در بازار خودروهای سنگین را دارد.

این کامیون برقی می‌تواند 32 تن بار تا 300 کیلومتر جابجا کند.کامیون خودران جدید ولوو، که در جریان یک رویداد ویژه و در شهر برلین، پایتخت آلمان در معرض دید خبرنگاران قرار گرفته، در حقیقت ایده‌های خودروساز سوئدی برای محصولات آینده این شرکت را نمایش داده و قرار است در بازارهای صادراتی زیادی، حضوری پررنگ داشته باشد.

هرچند ولوو هنوز از مشخصات دقیق پیشرانه کامیون Vera اطلاعاتی منتشر نکرده اما اکنون مشخص شده که این مدل از پیشرانه‌ای کاملاً برقی به همراه مجموعه‌ای از باتری‌ها بهره می‌برد که پیش از این و در اوایل سال جاری در اولین کامیون برقی ولوو نیز معرفی شده بود. بنابراین انتظار داریم که پیشرانه Vera دارای قدرت 185 کیلووات بوده و در کنار باتری‌های لیتیوم‌یونی، که مجموعاً بین 100 تا 300 کیلووات ساعت ظرفیت دارند، برای این کامیون امکان حرکت در شعاع 300 کیلومتر مسافت را فراهم می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم Vera را می‌توان در امکان اتصال این کشنده به هر نوع تریلر و توانایی حمل 32 تن بار دانست. شرکت ولوو اعتقاد دارد که خودروهایی کاربردی همچون Vera در آینده نقشی بسیار مهم و البته اطمینان بخش در صنعت باربری و حمل و نقل ایفا خواهند کرد.

آقای مایک کارلسن (Mikael Karlsson) معاون بخش خودروهای خودران شرکت ولوو، معتقد است که خودروهای تجاری-برقی ساخت این شرکت به دلیل عدم تولید صدا و آلودگی، می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز به انجام وظیفه بپردازند. وی چنین اضافه می‌کند: «باتوجه به هزینه‌های نگهداری و ظرفیت‌بار که این کامیون‌ها نسبت به نمونه‌های متداول دارند، می‌توان آن‌ها را بسیار به‌صرفه‌تر دانست.»

برای Vera این امکان فراهم شده که به صورت تمام‌وقت به مرکز کنترل حمل و نقل متصل باشد تا موقعیت خودرو روی جاده، میزان بار در حال حمل، نیازهای لازم برای انجام ماموریت و پارامترهای دیگری که این خودرو با آن‌ها درگیر است، مورد پایش قرار گیرند.

مسئولان شرکت ولوو بر این باورند که در آینده، همچنان بسیاری از رانندگان خودروهای تجاری به کار خود ادامه خواهند داد اما به‌زودی شاهد ورود خودروهای تجاری خودران نیز به خیابان‌ها خواهیم بود.

دیدگاه کاربران
Mirahmb 1402/10/14
خیلی خوب عالی بود
پاسخ
0
0
0