هاچ‌بکی داغ با قدرت 201 اسب‌بخار

کیا سید GT

25 شهریور 1397 11:00

زیرشاخه‌های مدل محبوب کیا سید همچنان درحال گسترش است و مدل GT دیگر عضو جدید این خانواده است که به مدل زیبای پروسید می‌پیوندد.
 

قدرت پیشرانه 1.6 لیتری T-GDi مورد استفاده در این مدل به 201 اسب‌بخار افزایش پیدا کرده است.مشخصات کلی پیشرانه نسبت به قبل تغییری نداشته و همچنان از نسخه 1.6 لیتری T-GDi در این مدل استفاده شده با این تفاوت که مقدار قدرت خروجی به 201 اسب‌بخار و گشتاور به 265 نیوتن‌متر افزایش یافته است. برای اولین بار، امکان سفارش جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه در کیا سید GT فراهم شده درحالی‌که جعبه‌دنده شش سرعته دستی به صورت استاندارد قابل سفارش است.

سرپرست کیاموتورز در اروپا معتقد است که سید GT موقعیت منحصربه‌فردی در سگمنت خودروهای خانوادگی متوسط به دست خواهد آورد چرا که این خودرو تنها به دنبال دستیابی به بالاترین رقم حداکثر سرعت یا کسب بهترین زمان در شتاب صفرتاصد نیست بلکه درنظر دارد با سرعت بیشتر در جاده‌های پر پیچ و خم، بالاترین میزان اطمینان و راحتی در مسیرهای بزرگراهی و بهترین زمان بهره‌گیری از نیروی توربوها را در عمل نشان دهد و مشتریان اروپایی را راضی کند.

در نمای جلو سپر جدید به همراه ورودی هوای بزرگتر ظاهری خشن به سید GT هدیه کرده است. در جلوپنجره نیز از کروم تیره استفاده شده و لوگوی GT و استفاده از رنگ قرمز در چند نقطه وجه تمایز دیگر این خودرو نسبت به نمونه‌های استاندارد است.

در نمای جانبی استفاده از قطعات کرومی، رینگ‌های 18 اینچی با کالیپر ترمزهای قرمز رنگ و البته کاهش ارتفاع 135 میلی‌متری سید GT بیش از هر مورد دیگری جلب نظر می‌کنند. در نمای عقب نیز سپرهای اسپرت، دیفیوزر مشکی براق و نشان GT تکمیل‌کننده ظاهر اسپرت خودرو خواهند بود. در انتهای سقف خودرو اسپویلری قرار داده شده تا به عبور بهتر جریان هوا از روی خودرو، یاری برساند. مشتریان این خودرو در سراسر اروپا امکان سفارش هشت رنگ مختلف برای بدنه کیا سید GT را خواهند داشت.

در مقایسه با سایر نسخه‌های تولید شده از کیا سید، در پوشش داخلی سقف سید GT به جای رنگ خاکستری از مشکی استفاده شده، فرمان D شکل به نشان GT مزین شده و پدال‌های خودرو نیز به روکش آلومینیومی مجهز شده‌اند. در نسخه‌هایی که با جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه سفارش داده شوند، پوشش صندلی‌ها از چرم و جیر مشکی رنگ بوده و پدال‌های تعویض دنده در پشت فرمان از جنس آلیاژ فلزی خواهند بود.

در کنار این‌ها تجهیزات دیگری مانند سیستم اطلاعات سرگرمی کیا به همراه صفحه نمایش لمسی 7 یا 8 اینچی و صندلی‌های عقب با قابلیت جمع شدن به نسبت 60:40 نیز در این خودرو نصب خواهد شد. یکی از نکات قابل توجه در سید را می‌توان استفاده سازنده از مواد بسیار با کیفیت برای ساخت داشبورد آن دانست.

کیا به منظور پایداری بیشتر و عملکرد بهتر سواری سید GT، نه تنها ارتفاع سیستم تعلیق را کاهش داده بلکه کل مجموعه و همچنین سیستم کنترل الکترونیکی پایداری را مورد بهسازی قرار داده است. همچنین عملکرد سیستم فرمان بهبود یافته و در چرخ‌ها از تایرهای Pilot Sport 4 ساخت میشلین استفاده شده تا در کنار ترمزهای بزرگ‌تر، عملکرد GT نسبت به مدل‌های قبلی بسیار بهتر باشد.

در بخش تجهیزات ایمنی نیز سید GT با دست پر به میدان آمده زیرا مواردی همچون اخطار توجه به راننده، دستیار حرکت در بین خطوط و پیشگیری از برخورد در جلو به صورت استاندارد در این خودرو نصب می‌شود. اما برتری این خودرو نسبت به مدل‌های استاندارد سید را می‌توان در مواردی همچون کروزکنترل هوشمند با قابلیت توقف و حرکت، هشدار نقاط کور، هشدار برخورد با خودروهای عقبی و سنسورهای تشخیص عابر پیاده در جلوی خودرو پیدا کرد.

هنوز اطلاع دقیقی از شتاب صفرتاصد یا میزان آلایندگی پیشرانه این خودرو نداریم ولی پیش‌بینی می‌شود در زمان عرضه این خودرو در سال 2019، مشخصات دقیق انتشار بیابد. البته اما از همین حالا می‌دانیم که به لطف سیستم الکترونیکی تولید صدا، نوای اسپرت و هیجان‌انگیزی به گوش سرنشینان این خودرو خواهد رسید که شایسته عملکرد فوق‌العاده آن خواهد بود.

قرار است هر دو عضو جدید خانواده سید یعنی پروسید GT و سید GT از ماه نوامبر به خطوط تولید کیا در اسلواکی اضافه شوند، جایی که هم اکنون نسل فعلی نمونه‌های مختلف سید را تولید می‌کند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران