هاچ‌بک داغی دیگر از مرسدس

مرسدس‌ بنز A35 AMG معرفی شد

30 شهریور 1397 22:00

با رونمایی از مرسدس‌بنز AMG مدل A35 با سیستم چهارچرخ محرک بنز (4MATIC)، تنوع محصولات AMG بیشتر می‌شود.

مرسدس‌بنز AMG مدل A35 با سیستم تمام چرخ محرک و 301 اسب‌بخار قدرت، در رده ای پایین تر از مدل A45 قرار می‌گیرد اما همچنان عملکردی اسپرت و چابک دارد.قلب تپنده این هاچ‌بک آلمانی، پیشرانه چهار سیلندر 2.0 لیتری جدید است که با بهره‌مندی از توربوشارژر می‌تواند 301 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. قدرت تولیدی این پیشرانه توسط جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه و سیستم تمام چرخ محرکی که در راستای افزایش عملکرد خودرو تنظیم شده است، به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. به این ترتیب، A35 می‌تواند در عرض 4.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتربرساعت برسد، اما حداکثر سرعت آن در 250 کیلومتربرساعت محدود شده است.

البته همان‌طور که از یک خودروی AMG انتظار می‌رود، A35 فقط در زمینه پیشرانه ارتقا پیدا نکرده است. به طور مثال، به واسطه تغییراتی که در این خودرو اعمال شده، قسمت جلو از نظر مقاومت در برابر پیچش و خم شدن بهبود یافته است.

همچنین A35 از سیستم تعلیق AMG به نام راید کنترل (Ride Control) بهره می‌برد که در آن از اجزای سبک وزن آلومینیومی استفاده شده و برخی قطعات آن متعلق به مدل A45 هستند. همچنین مشتریان می‌توانند این سیستم تعلیق را با ضربه‌گیرهای فعال سفارش دهند که 3 حالت مختلف برای آن‌ها وجود دارد.

به سبب این‌که A35 شتاب زیادی دارد و می‌تواند سریعاً به سرعت‌های بالا دست پیدا کند، مرسدس در این خودرو از سیستم ترمز قدرتمندی استفاده کرده است که ویژگی‌های زیر را دارد:

  • کالیپرهای ثابت با 4 پیستون به همراه دیسک‌های 350 میلی‌متری برای چرخ‌های جلو
  • کالیپرهای تک پیستون به همراه دیسک‌های 330 میلی‌متری برای چرخ‌های عقب

همانطور که انتظار می‌رفت، A35 در طراحی خارجی به مدل‌های دیگر AMG از کلاس A شباهت زیادی دارد. اما A35 که از نظر عملکرد متوسط ارزیابی می‌شود، جلوپنجره منحصربه‌فردی دارد. همچنین مرسدس سپر عقب این خودرو را اسپرت‌تر طراحی کرده و اسپویلر بزرگی هم دارد. به‌علاوه، A35 از رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچ بهره می‌برد که وزن سبکی دارند.

مرسدس‌بنز AMG مدل A35 مجهز به سیستم تمام چرخ محرک، دوم اکتبر در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی خواهد شد و فروش آن نیز از اواخر ماه اکتبر آغاز می‌شود.

دیدگاه کاربران