انتشار تصاویر جاسوسی از محصول جدید فرانسوی‌ها

ورود رنو کلیو به دنیای کراس‌اورها

31 شهریور 1397 15:00

یکی از موفق‌ترین هاچ‌بک‌های اسپرت دنیا که در بازار اروپا برایش سر و دست می‌شکانند به‌زودی قرار است در قامت یک کراس‌اور مشتریان خود را حیرت‌زده کند.

موفقیت فیستا اکتیو، کراس‌اور ریزاندام فورد در بازار اروپا، رنوی فرانسه را به فکر رقابت انداخته است. رنو تست‌های میدانی کراس‌اور Clio‌ را با حساسیت و دقت شدیدی دنبال می‌کند. با این‌که این فرانسوی زیر پوشش شدید استتاری قرار گرفته ولی جاسوسان صنعتی نکات جالبی را از آن استخراج کرده‌اند. موفقیت رنو در دنیای کراس‌اورهای جمع‌وجور با کپچر اعتبار فراوانی را برای آن‌ها به ارمغان آورد؛ اما این‌بار قرار نیست که فرانسوی‌ها چندان رویاپردازی کنند. حقیقت آن است که موفقیت فیستا اکتیو، محصول ریزاندام فورد در بازار اروپا، رنوی فرانسه را به‌عنوان پرفروش‌ترین سازنده خودروهای مقرون‌به‌صرفه به فکر رقابت انداخته است.

از روی تصاویر می‌توان به‌خوبی متوجه شد که ارتفاع از سطح زمین محصول جدید نسبت به کلیو استاندارد کمی بیشتر است. فرم شیب ستون‌ها و کاپوت جلو زیرساخت‌های کپچر را یادآوری می‌کند.

ریل روی سقف‌ها نیز حکایت از آیرودینامیک بهتر این خودرو نسبت به کپچر دارد. در واقع این همان حس اسپرت‌گرایی نابی است که همیشه از کلیو انتظار داشتیم.

درباره مشخصات فنی نمی‌توان به این زودی‌ها اظهارنظر کرد. ولی تقریباً مطمئن هستیم که زیر کاپوت یک پیشرانه 3 سیلندر توربو و یک نمونه 4 سیلندر دیزلی برای دوست‌داران خودروهای گازوئیل‌سوز قابل نصب است. به طور حتم در لیست انتخاب مشتریان جعبه‌دنده دستی نیز قرار خواهد گرفت.

دیدگاه کاربران