نمایش آینده صنعت حمل و نقل

خودران EZ-Pro، باربری برقی از رنو

31 شهریور 1397 21:00

شرکت رنو با معرفی کانسپت EZ-Pro در نمایشگاه خودرو هانوفر، ایده‌ها و تصورات خود از آینده این رده از وسایل نقلیه را به معرض نمایش گذاشته است.

پیش‌بینی می‌شود استفاده از سیستم حمل کالای پیشنهاد شده توسط رنو به میزان 30 درصد از ترافیک شهرها کم کند.کانسپت EZ-Pro را می‌توان همزاد خودروی EZ-Go دانست، با این تفاوت که EZ-Go وسیله‌ای خودران برای حمل مسافر بوده درحالی‌که EZ-Pro برای استفاده در مقاصد باربری طراحی شده است. در حقیقت EZ-Pro را می‌توان وسیله‌ای خودران، برقی و رباتی متصل به شبکه دانست که در عین استفاده در ناوگان شهری، قرار نیست همواره توسط انسان‌ها کنترل شود.

بنابر اعلام شرکت رنو، در آینده نزدیک انسان‌ها همچنان در هسته اصلی فعالیت‌های مربوط به صنعت حمل و نقل باقی خواهند ماند و به همین دلیل است که کانسپت EZ-Pro به عنوان عضوی از ناوگان تحویل کالا، به سیستم هدایتگری مجهز شده که تحت پایش نیروی انسانی قرار دارد.

امکان حرکت هرکدام از اعضای این ناوگان به صورت انفرادی و یا گروهی وجود دارد؛ بدین صورت که می‌توان مجموعه‌ای از این خودران‌ها را که توسط اپراتور در مسیری یکسان قرار گرفته‌اند برای به مقصد رساندن انواع مختلف کالاها و اشیای گوناگون روانه ماموریت کرد.

با وجود این‌که هرکدام از این وسایل خودران نوع خاصی از کالا را به مشتری خاصی در مکانی جداگانه تحویل خواهند داد، اما توسط پلتفرم یکسانی هدایت می‌شوند. به لطف چنین سیستمی، هرکدام از این وسایل قادر خواهند بود به مکان‌های مختلفی رفته و به میزان قابل توجهی به کاهش هزینه‌های حمل و تولید عرضه‌کنندگان کمک دهد.

این وسایل به لطف طراحی ماژولار خود، توانایی برآورده ساختن نیازهای مشتریان مختلف را خواهند داشت. مشتریان می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن گوشی همراه خود، زمان و مکان مشخصی را برای تحویل سفارش خود تعیین کنند. در هنگام حمل کالا بدون وجود راننده، کالاهای موجود در EZ-Pro در صندوق‌های قفل شده به محل حمل خواهند شد.

پیش‌بینی می‌شود استفاده از سیستم حمل کالای پیشنهاد شده توسط رنو به میزان 30 درصد از ترافیک شهرها کم کند. همچنین رنو اعتقاد دارد به‌کارگیری خودران EZ-Pro از تراکم وسایل نقلیه در خیابان‌ها خواهد کاست. به غیر از این موارد، حضور وسایلی همچون EZ-Pro در خیابان‌ها می‌تواند تاثیرات مثبتی روی جریان ترافیک داشته باشد چراکه این خودران توانایی اتصال به مراکز کنترل ترافیک و چراغ‌های راهنمایی را داشته و با شرایط شهر سازگاری زیادی خواهد دارد.

دیدگاه کاربران