قیمت این خودرو در آمریکا از 70 هزار دلار شروع می‌شود

انتشار جزئیات قیمتی جگوار آی-پیس جدید

19 اسفند 1396 17:55

جگوار I-Pace تمام الکتریکی این هفته در نمایشگاه خودروی ژنو رسماً رونمایی شد و همزمان با آن، کمپانی جزئیات قیمتی نخستین خودروی تمام الکتریکی خود را هم اعلام کرد.

جگوار I-Pace تقریباً 10 هزار دلار ارزان‌تر از تسلا مدل ایکس 75D است

این شاسی بلند جدید الکتریکی قیمت پایه‌ای برابر با 70 هزار و 495 دلار دارد که البته در آمریکا مشمول یارانه‌های دولت فدرال و دولت‌های محلی هم می‌شود.

دست بالا در رقابت با تسلا

نمایندگی‌های جگوار در آمریکا هم اکنون ثبت سفارش این خودرو را شروع کرده‌اند و تحویل نخستین نمونه‌ها قرار است از نیمه دوم سال 2018 شروع شود. با این قیمت پایه، جگوار I-Pace تقریباً 10 هزار دلار ارزان‌تر از تسلا مدل ایکس 75D می‌شود که قیمت پایه‌ای برابر با 80 هزار و 700 دلار دارد.

پیشرانه الکتریکی قوی

نیروی شاسی بلند الکتریکی سایز متوسط جگوار از دو موتور نصب شده روی هر اکسل تأمین می‌شود که روی هم رفته 395 اسب بخار نیرو و 696 نیوتن متر گشتاور دارند. این موتورها نیروی مورد نیاز خود را از یک پک باتری 90 کیلووات ساعتی تأمین می‌کنند که با یک بار شارژ کامل آن، I-Pace جدید می‌تواند مسافتی تا 386 کیلومتر را طی کند.

پرفورمنس خوب

صفر تا صد این خودرو 4.5 ثانیه است و حداکثر سرعتی برابر با 200 کیلومتر بر ساعت دارد. مالکان این خودرو می‌توانند I-Pace خود را با استفاده از برق AC و DC شارژ کنند؛ با استفاده از یک شارژر سریع 100 کیلوواتی ظرف 40 دقیقه 80 درصد ظرفیت باتری پر می‌شود و برای همین میزان شارژ با استفاده از یک شارژر خانگی سطح دو 230 ولت/32 آمپر، به 10 ساعت زمان نیاز است.

دنیای خودروهای لوکس الکتریکی

جو ابرهارت، مدیرعامل جگوار لندروور آمریکای شمالی در این باره می‌گوید: "با معرفی جگوار I-Pace، جگوار هم اکنون وارد بازار خودروهای لوکس الکتریکی شده است و نمایندگان و مشتریان ما مشغول ثبت سفارش‌های خود هستند. در همکاری با نمایندگی‌های خود که قصد سرمایه گذاری در تاسیسات جدید و زیرساخت‌های مورد نیاز خودروهای الکتریکی را دارند، ما یک استراتژی جدید بازاریابی داریم که قیمتی رقابتی را ارائه می‌کند و قطعاً می‌تواند به کاهش هزینه‌های شارژ و نگهداری مشتریان کمک کند. نمایندگی جگوار لندروور در آمریکا هم اکنون نصب و راه اندازی تجهیزات شارژ خودروهای الکتریکی را شروع کرده و در حال سرمایه گذاری روی آموزش پرسنل خدمات و فروش خود برای آشنایی کامل با بازار خودروهای الکتریکی هستند."

 

 

 

دیدگاه کاربران