رقیبی تازه‌نفس برای استیشن‌های آلمانی

نگاهی به غرفه ولوو و V60 استیشن در نمایشگاه ژنو

22 اسفند 1396 12:22

تحت مالکیت جیلی، ولوو روزبهروز بیشتر در حال شکوفا شدن است و با مجموعه‌ای گسترده از خودروهای متفاوت در کلاس‌های مختلف که همگی به آخرین تکنولوژی‌ها و طراحی‌هایی زیبا مجهز هستند، در بازار فروش خوبی دارد.

از مهم‌ترین رقبای آن می‌توان به مرسدس بنز C کلاس استیشن، ب‌ام‌و سری 3 تورینگ و آئودی A4 آوانت اشاره کرد.

رقیب سرسخت استیشن‌های آلمانی

آخرین مدلی که عضو خانواده ولوو شده V60 است. این خودرو یک استیشن جمع‌وجور لوکس است که رقابتی سخت با مرسدس‌بنز استیشن C کلاس، بامو سری 3 تورینگ و آئودی A4 آوانت خواهد داشت. ولوو این خودرو کاملاً جدید را امسال به نمایشگاه ژنو آورده تا در معرض نمایش مردم قرار دهد و بتواند نظر خریداران را در مقایسه با لشکر قدرتمند آلمانیها به خود جلب کند.

با طراحی بدنه مشابه با V90 بزرگ‌تر، ولوو V60 جدید روی پلتفرم SPA کمپانی ساخته شده است. این خودرو در سری 60 ولوو کنار XC60 قرار میگیرد و به سیستم‌های متعدد کمکی در رانندگی از جمله تکنولوژی رانندگی نیمهخودران مجهز است.

پیشرانه‌های مختلف

ولوو احتمالاً از تابستان 97 این خودرو را همراه با مجموعه‌ای از انواع پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی، در کنار دو پیشرانه پلاگین هیبریدی وارد بازار اروپا خواهد کرد. در آمریکای شمالی، استیشن جدید ولوو با پیشرانه‌های T5 و T6 که قدرتشان به هر چهارچرخ منتقل می‌شود، در بازارقابل تهیه خواهد بود، این دو مدل به ترتیب 250 و 316 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند.

یک نسخه کراسکانتری از V60 هم قرار است تابستان امسال به عنوان رقیب آئودی A4 آلرود، همزمان با معرفی سدان 4 در S60 رونمایی شود.

 

دیدگاه کاربران