ترکیبی از پیشرانه ناآرام و کابین راحت

پورشه کاین با تیونینگ تک آرت

3 مهر 1397 15:30

شرکت تک‌آرت (Tech Art) که سابقه طولانی در تیونینگ محصولات پورشه دارد، بالاخره مجموعه تقویتی خود برای نصب روی مدل جدید کاین را معرفی کرد.

به لطف افزایش قدرت پیشرانه اکنون این شاسی‌بلند برای دستیابی به سرعت صد کیلومتربرساعت تنها به 3.7 ثانیه زمان نیاز دارد.در بخش ظاهری خودرو تغییرات اعمال شده بسیار چشمگیر بوده بدون آن‌که باعث افول ظاهر کاین شده باشد. از نکات مهم کیت بدنه تک‌آرت می‌توان به اسپویلرهای دو تکه در جلو، کاپوت فیبرکربن که به ورودی هوا مجهز شده، دیفیوزر عقب و بالچه سقفی در انتهای سقف این خودرو اشاره کرد.

خروجی چهارگانه و تیتانیومی اگزوز در پوششی از فیبرکربن قرار گرفته است. رینگ‌های 22 اینچی جدید تک‌آرت با نام Formula V نیز به القای حس هیجان بیشتری از طرح ظاهری این شاسی‌بلند اسپرت یاری می‌رسانند. رنگ‌آمیزی بدنه کاین تک‌آرت نیز بسیار متفاوت انجام شده زیرا بیشتر بخش‌های بدنه به رنگ بژ متالیک درآمده و برای پوشش سقف و ستون‌ها از رنگ سیاه استفاده شده است.

پیشرانه پورشه کاین توسط متخصصین تک‌آرت مورد بازنگری نرم‌افزاری قرار گرفته و قدرت آن از 542 اسب‌بخار به 631 اسب‌بخار افزایش یافته درحالی‌که میزان گشتاور نیز از 770 نیوتن‌متر به 900 نیوتن‌متر رسیده است.

به لطف افزایش قدرت پیشرانه اکنون این شاسی‌بلند برای دستیابی به سرعت صد کیلومتربرساعت تنها به 3.7 ثانیه زمان نیاز دارد که رقمی مشابه با خودروهای سوپراسپرت است. حداکثر سرعت این خودرو نیز 300 کیلومتربرساعت خواهد بود. صدای پیشرانه هشت سیلندر این خودرو نیز به واسطه تغییر زمان‌بندی در سوپاپ های خروج دود، اکنون بسیار قوی‌تر شده و صدای گوش‌نوازتری نسبت به نمونه استاندارد تولید می‌کند.

حالا نوبت به بررسی تغییرات مهم اعمال شده در کاین تک‌آرت فرارسیده، جایی که مطمئناً بسیاری افراد را به خرید این خودرو ترغیب خواهد کرد.

تیونر آلمانی برای تزئین فضای داخلی کاین از مبل‌ساز معروف یعنی Rolf Benz کمک گرفته تا همان‌گونه که خود اعلام کرده، سرنشینان این خودرو تجربه بی‌نظیری از راحتی را در این خودرو به دست آورند. برای دستیابی به چنین مولفه‌ای، از نوع خاصی پارچه پشمی به عنوان روکش صندلی‌ها استفاده شده که منحصراً توسط Rolf Benz ساخته می‌شود.

تک‌آرت همچنین اعلام کرده که پوشش به‌کار رفته در صندلی‌های این خودرو با این‌که ساختار محکمی دارند، اما تنفس‌پذیر و در مقابل جذب آلودگی نیز بسیار مقاوم خواهند بود. در سایر بخش‌های کابین نیز از چرم همرنگ با این صندلی‌ها استفاده شده است. همچنین روش دوخت این پارچه‌ها مختص Rolf Benz بوده و در پوشش داخلی سقف نیز از همین جنس پارچه اما به رنگ مشکی استفاده شده است. حتی در ساخت کفپوش های این خودرو نیز از چرم مرغوب و مواد با کیفیت دیگر استفاده شده است.

دیدگاه کاربران