با تجهیزات و آپشن‌هایی در حد یک خودرو

رونمایی از ب‌ام‌و R 1250 GS و RT

4 مهر 1397 09:00

همه می‌دانستیم که این موتورسیکلت بالاخره می‌آید و به لطف طراحی‌های لو رفته و انتشار یک ویدیو، تقریباً می‌دانستیم با چه چیزی مواجه خواهیم شد. ب‌ام‌و بالاخره از موتورسیکلت R 1250GS مدل 2019 در کنار 1250 RT جدید رونمایی کرد.

این دو موتورسیکلت جدید ب‌ام‌و علاوه بر تغییراتی فنی به تجهیزات، امکانات و آپشن‌هایی بسیار زیادی مجهز شده‌اندهمین چند هفته پیش بود که فهمیدیم موتورسیکلت R1200 GS برای مدل 2019 ارتقا خواهد یافت و حجم موتور قرار است از 1170 سی‌سی به 1254 سی‌سی افزایش پیدا کند. موتور باکسر بزرگ‌تر آن اکنون 136 اسب بخار قدرت و 110 نیوتن متر داشته و به لطف استفاده از تکنولوژی کاملاً جدید Shiftcam، این موتورسیکلت اکنون عملکرد بسیار بهتری در دور موتورهای پایین دارد.

سیستم Shiftcam با درگیر کردن میل‌سوپاپ‌های موقتی و دائم که وظیفه مدیریت زمان بازشدن سوپاپ‌ها را به عهده دارند، خروجی‌های موتور را بهینه می‌کند. این موتور مایع خنک جدید مصرف سوخت بهتری هم دارد. ب‌ام‌و می‌گوید میزان مصرف سوخت آن تقریباً 4 درصد در مقایسه با موتور قبلی کاهش پیدا کرده است. قدرت بیشتر به‌علاوه آلایندگی کمتر دقیقاً همان چیزی است که ب‌ام‌و می‌خواسته و به آن دست یافته است.

BMW RT 1250

هر دو مدل جدید دو حالت سواری، سیستم کنترل پایداری خودکار و سیستم کمکی حرکت در سربالایی را به‌صورت استاندارد روی خود دارند. با خرید پکیج آپشن Riding Modes Pro مواردی مانند حالت سواری دینامیک، دینامیک پرو و Enduro Pro را به این موتورسیکلت اضافه می‌کند.

برای مدل 2019 همچنین شاهد ارائه تجهیزات ارتباطی به‌صورت استاندارد هستیم. با کمک مولتی کنترلر BMW Motorrad، موتورسوار می‌تواند از طریق بلوتوث به تمام قابلیت‌های موتورسیکلت خود که روی صفحه‌نمایش 6.5 اینچی رنگی نمایش داده می‌شود دسترسی داشته باشد.

یکی دیگر از سیستم‌های ارتباطی که البته به‌صورت آپشن ارائه شده «تماس اضطراری هوشمند» نام دارد که در صورت وقوع تصادف، به‌صورت خودکار با نیروهای امدادی تماس می‌گیرد. سیستم کنترل دینامیک ترمز (DBC) از شتاب گیری موتورسیکلت در شرایط ترمزگیری اضطراری جلوگیری می‌کند. تمام این تجهیزات و امکانات جدید تقریباً 5 کیلوگرم به وزن موتورسیکلت اضافه کرده‌اند و اکنون، GS تقریباً 250 کیلوگرم وزن دارد.

BMW R1250 GS

هر دو مدل به زین با قابلیت تنظیم ارتفاع مجهز بوده و در تریم‌ها و نسخه‌های متعددی شامل Motorrad Spezial روانه بازار خواهند شد. قیمت ب‌ام‌و R 1250 GS و RT مدل 2019 هنوز اعلام نشده و خبری از زمان ورود آن به نمایندگی‌های شرکت هم نیست.

دیدگاه کاربران