نسخه‌ای قوی و سریع از شورولت سیلورادو

غول شش چرخ هنسی

4 مهر 1397 15:00

اکنون شاهد معرفی خودروی عجیبی هستیم که هرچند انتظارش را نداشتیم ولی چندان هم نباید از دیدن آن متعجب شویم. این شورولت سیلورادو آخرالزمانی که Goliath یا همان جالوت نام گرفته، جدیدترین محصول تیونر آمریکایی، هنسی است.

این پیکاپ غول‌پیکر که براساس شورولت سیلواردو ساخته شده می‌تواند با شتاب 4.5 ثانیه‌ای، هر جاده‌ای را به تسخیر درآورد.نمی‌توان ادعا کرد که چرخ‌های بزرگ این خودرو و محور اضافه شده به آن (که تعداد چرخ‌ها را به شش رسانده) جالب نیست اما پیش از این شاهد تولید پیکاپ‌هایی با چنین مشخصاتی بوده‌ایم. در حقیقت خصیصه ویژه این پیکاپ غول‌پیکر را باید در زیر کاپوت آن جستجو کرد، چراکه به لطف تغییرات اعمال شده توسط هنسی روی پیشرانه، این خودرو قدرتی دارد که پیش از این در کمتر پیکاپی تجربه کرده‌ایم.

اگر بخواهیم منظورمان را واضح‌تر بیان کنیم باید بگوییم که این پیکاپ همانقدر که ترسناک به نظر می‌رسد، نیروی وحشتناکی نیز دارد. هنسی پیشرانه 6.2 لیتری و هشت سیلندر سوپرشارژر HPE700 را در این خودرو نصب کرده که پیش از این سابقه استفاده در برخی مدل‌ها را داشته اما اکنون قدرتی معادل با 705 اسب‌بخار و گشتاوری معادل با 915 نیوتن‌متر به این پیکاپ ترسناک اهدا می‌کند. براساس اعلام شرکت هنسی، به لطف این پیشرانه Goliath می‌تواند ظرف تنها 4.5 ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت دست یابد که برای یک پیکاپ با این ابعاد و وزن، رقمی بسیار خوب و در حد و اندازه‌های خودرویی اسپرت همچون آئودی S4 است.

هنسی درباره وزن این خودرو رقم دقیقی اعلام نکرده اما با توجه به اضافه شدن یک محور جدید و حدود 20 سانتی‌متر افزایش ابعاد بدنه، می‌توان به راحتی حدس زد که Goliath از نمونه استاندارد وزن بیشتری دارد.

در بخش عقب خودرو سیستم تعلیق جدیدی به کار رفته تا با تغییرات اعمال شده سازگاری داشته باشد. تایرها نیز 37 اینچی و از نوع BF-Goodrich هستند. به غیر از این‌ها، می‌توان از سپرهای جدید جلو و عقب، رول بار، چراغ‌های LED و مجموعه گرافیک بدنه اختصاصی شرکت هنسی به عنوان تغییرات ویژه ظاهری این خودرو نام برد.

هنسی برای محصول جدیدش پوشش گارانتی 3 ساله معادل با 57،600 کیلومتر ارائه داده که نشان از اعتماد سازنده به کیفیت و عملکرد آن دارد. نمونه قوی‌تری از این پیکاپ غول‌پیکر با پیشرانه‌ای به قدرت 808 اسب‌بخار به همراه سیستم ترمز برمبو قابل سفارش است که البته بدون پوشش گارانتی عرضه می‌شود.

تنها 24 دستگاه از این پیکاپ قدرتمند سه محوره ساخته خواهد شد که قیمت هرکدام برابر با 375 هزار دلار بوده و در سایر کشورها نیز قابل تحویل خواهند بود.

دیدگاه کاربران