اولین قدم برای کسب سهم بازار اروپا

مرکز طراحی و توسعه چری در آلمان

4 مهر 1397 18:00

چری خودروساز چینی، برای باز کردن راهش به بازار اروپا می‌خواهد اولین مرکز طراحی و توسعه خود در آلمان را تأسیس کند.

چری به‌عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو چین، برای باز کردن راه خود به بازار اروپا می‌خواهد اولین مرکز طراحی و توسعه خود را در آلمان تأسیس کند.این مرکز که در تابستان 2019 در نزدیکی شهر فرانکفورت افتتاح خواهد شد به‌احتمال بسیار زیاد بتواند اولین محصول تمام برقی خود را تا سال 2020 روانه بازار کند.

چری می‌خواهد برای باز کردن راه خود در بازار اروپا، از نزدیک مرحله تحقیق و توسعه را جلو ببرد تا بتواند به یک خودروساز بین‌المللی تبدیل شود. وظایف این مرکز R&D چری در آلمان علاوه بر تحقیق و توسعه، شامل طراحی، بازاریابی و فروش هم خواهد بود.

اولین محصول این مرکز تحت برند «اکسید» (EXEED) ساخته خواهد شد. به گفته مسئولان چری، قرار است شاسی‌بلند اکسید TX با معیارهای اروپا و کیفیت قابل‌رقابت با محصولات حاضر در این بازار ساخته شوند و تا سال 2020 در این بازار عرضه شود.

گفتنی است میان خودروسازان چینی، بیشترین آمار صادرات به چری تعلق دارد. این شرکت در سال 2017 نزدیک به 1.5 میلیون دستگاه ساخت که 108 هزار دستگاه آن را به دیگر کشورها صادر کرد. فروش خودروهای این شرکت در 8 ماه ابتدایی سال به 462 هزار دستگاه رسید که نشان از رشدی 13 درصدی داشت.

حدود 50 هزار خودروی برقی چری طی این مدت به فروش رسید که رشدی 231 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت. تمرکز چری در اروپا نیز بر خودروهای برقی خواهد بود.

مترجم : مسلم تقوی

منبع : automotiveworld.com

دیدگاه کاربران