با پایان تردیدها در مورد مسائل ایمنی و امنیتی

تویوتا هم به تیم اندرویدی‌ها پیوست

5 مهر 1397 08:00

پس از مخالفت‌های چندین‌باره تویوتا برای استفاده از اندروید در خودروهایش، این شرکت‌ ژاپنی بالاخره تصمیم گرفت این شانس را به گوگل بدهد تا به دنیای تویوتا وارد شود.

منابع آگاه می‌گویند تویوتا در ماه‌های آینده امکان استفاده از سیستم‌عامل‌های اندروید در خودروهایش را رسماً اعلام خواهد کرد.یک منبع آگاه در این مورد به بلومبرگ گفته‌ است تویوتا نهایتاً نگرانی‌های ایمنی و امنیتی خود در مورد سیستم‌عامل «اندروید اتو» (Android Auto) را کنار گذاشته است؛ بنابراین، کاربران اندروید به‌زودی می‌توانند تلفن‌های همراه و دیگر وسایل الکترونیکی خود را به خودروهای جدید تویوتا وصل کنند.

پیش‌تر در ماه ژانویه تویوتا اعلام کرده بود که برخی خودروهایش به «اپل کارپلی» (Apple CarPlay) متصل خواهند شد.

سخنگوی شرکت اذعان کرده است که تویوتا به‌خوبی از تقاضا برای استفاده از سیستم‌عامل خودرویی اندروید آگاهی دارد و جایگذاری این سیستم در خودروهایش را مدنظر دارد. مسئولان تویوتا توضیح بیشتری در این مورد نداده‌اند. شرکت گوگل هم در این مورد هیچ اظهارنظری نکرده است. بااین‌وجود، منابع آگاه می‌گویند که این خبر احتمالاً در ماه اکتبر اعلام شود.

در ماه آوریل سال جاری یکی از مدیران تولید تویوتا آوالون (Avalon) در نظر گرفتن منافع مشتریان را دلیل عدم استفاده از سیستم‌عامل اندروید در این خودرو دانسته و گفته بود: «ما می‌خواهیم از حریم شخصی مصرف‌کنندگان خود دفاع کنیم. ما به ‌درستی جایگاه و عملکرد خود قویاً ایمان‌داریم.»

طی سال‌هایی که سیستم‌عامل‌های خودرویی اندروید و اپل معرفی‌شده‌اند، توانسته‌اند برای چندین مدل خودرو به‌عنوان عامل مزیتی، بر فروش تأثیرگذار باشند. البته خودروسازان بزرگ هنوز نسبت به این فناوری با دیده تردید نگاه می‌کنند و تمایل چندانی به استفاده از این فناوری‌ها ندارند.

مترجم : مسلم تقوی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران