با طراحی تهاجمی و قدرت قابل توجه

رونمایی از هیوندای آی 30 نسخه N، مدل فستبک

5 مهر 1397 10:00

دقیقاً همانند مدل معمولی، هیوندای آی 30 نسخه N، مدل فستبک نیز با قدرت‌های متفاوتی عرضه می‌شود: 246 اسب‌بخار یا 271 اسب‌بخار.

قلب تپنده خودروی جدید هیوندای، همان پیشرانه بنزینی توربو است که 2.0 لیتر حجم دارد و بنا به انتخاب راننده 246 یا 271 اسب‌بخار قدرت در اختیار راننده خواهد گذاشت.پس از این‌که هیوندای نیز همانند ب‌ام‌و و مرسدس‌بنز بخشی راه‌اندازی کرد که نسخه‌های اسپرت از خودروهایش را عرضه می‌کند، شاهد دو مدل مختلف از این بخش بوده‌ایم که عبارتند از: هیوندای آی 30 هاچ بک و هیوندای ولوستر نسخه N.

اما حالا این خودروساز کره‌ای مدل فستبک از هیوندای آی 30 نسخه N را رونمایی کرده است، خودرویی که بدون افت در زمینه عملکرد، کاربردی‌تر و زیباتر شده است. عضو سوم از خانواده N هیوندای نیز همانند دو عضو قبلی طرحی تهاجمی دارد، اما سبک بدنه آن به فستبک تغییر کرده است تا برای استفاده روزمره مناسب‌تر باشد.

قلب تپنده این خودروی جدید هیوندای، همان پیشرانه بنزینی توربو است که 2.0 لیتر حجم دارد. این پیشرانه در حالت عادی 246 اسب‌بخار قدرت دارد. اما اگر این میزان قدرت رضایت شما را جلب نمی‌کند، می‌توانید پکیجی تحت عنوان «پرفورمنس» را سفارش دهید تا حداکثر قدرت به 271 اسب‌بخار برسد. فارغ از این‌که کدام نسخه از پیشرانه را سفارش دهید، حداکثر گشتاور یکسان بوده و برابر با 353 نیوتن‌متر است. البته در این بخش نیز قابلیت افزایش این رقم به میزان اندکی وجود دارد: با فعال کردن قابلیت اوربوست (Over Boost)، این گشتاور برای مدت محدودی به 378 نیوتن‌متر خواهد رسید. هیوندای فقط یک نوع جعبه‌دنده را برای این فستبک اسپرت ارائه می‌دهد: جعبه‌دنده 6 سرعته دستی.

اگر نسخه ضعیف‌تر را داشته باشید، می‌توانید پشت فرمان این فستبک کره‌ای در عرض 6.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتربرساعت دست پیدا کنید. اما نسخه قدرتمندتر با 0.3 ثانیه اختلاف، در عرض 6.1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتربرساعت خواهد رسید. البته حداکثر سرعت هر دو مدل یکسان بوده و برابر با 250 کیلومتربرساعت است.

هیوندای آی 30 نسخه N، مدل فستبک به شما امکان انتخاب از میان 5 حالت مختلف رانندگی را می‌دهد:

  • حالت اقتصادی (Eco)
  • حالت معمولی (Normal)
  • حالت اسپرت (Sport)
  • حالت اِن (N)
  • حالت اِن با امکان شخصی‌سازی (N Custom)

انتخاب هر کدام از این حالت‌ها روی رفتار و عملکرد خودرو تاثیر خواهد داشت.

هیوندای تصمیم دارد آی 30 نسخه N، مدل فستبک را هفته آینده در نمایشگاه خودروی پاریس 2018 در معرض دید همگان قرار دهد.

دیدگاه کاربران