سازنده ترمزهای ابرخودروها

نگاهی به شرکت ایتالیایی برمبو

5 مهر 1397 16:00

شتاب‌گیری، سرعت و فرمان‌پذیری از مواردی هستند که در رانندگی حرفه‌ای و عملکرد اهمیت بالایی دارند. این‌ها عناصر اصلی لذت رانندگی نیز هستند، ولی برخی موارد پشت پرده وجود دارند که هم در جاده و هم در پیست می‌توانند روی پویایی رانندگی تاثیر بگذارند. ازجمله آن‌ها می‌توان به ترمزها اشاره کرد که نه تنها بر ایمنی، بلکه بر توانایی راننده به‌منظور مدیریت و کنترل وزن خودرو نیز موثرند. کاهش سرعت یکی از جنبه‌های مهم رانندگی پرسرعت است. برمبو، شرکت معروف سازنده قطعات خودرویی ایتالیایی یکی از بهترین برندها در این زمینه بوده و برای برخی از بهترین و برترین ابرخودروها و مدل‌های پرفورمنس جهان دیسک و کالیپر ترمز می‌سازد. برمبو در این زمینه، از فاز طراحی گرفته تا تست‌های نهایی در جاده و پیست همکاری بسیار خوبی با خودروسازها دارد.

برمبو فعالیت خود را در کارگاهی کوچک در حومه میلان شروع کرد، ولی با تلاش زیاد اکنون آوازه این شرکت در همه جای دنیا پیچیده و کمتر ابرخودرویی می‌توانید ببینید که ترمز برمبو روی خود نداشته باشد.از کارخانه تا تست جاده

پس از فاز نخست و طراحی محصول، فاز عملیاتی آغاز شده و در خطوط تولید برمبو مواد اولیه به دیسک‌ها، کالیپرها و دیگر قطعاتی که بتوانند نیروی حرکت را جذب کنند تبدیل می‌شوند. در کارخانه برمبو، دپارتمان‌های مختلف فازهای متفاوت تولید را مدیریت می‌کنند. کل عملکرد این دپارتمان‌ها تحت نظارت مهندسان متخصص و تکنسین‌هایی است که رفتار موارد را در هر شرایطی آنالیز می‌نمایند.

در جاده، مهندسان تست‌های چرخه ترمز را روی نمونه‌های اولیه مجهز به حس‌گر انجام می‌دهند. این حس‌گرها قادرند به پارامترهای ایده‌آل دما، فشار، سرعت و شتاب‌گیری خودرو دست پیدا کنند. حس‌گرها همچنین نوع واکنش راننده به پدال ترمز را هم بررسی می‌نمایند.

از چدن تا سرامیک کربن

اگر به دنبال بهترین عملکرد از یک دیسک ترمز هستید، قطعاً باید نیم‌نگاهی به دیسک‌های سرامیک کربنی برمبو داشته باشید. برای ساخت این دیسک‌ها، فیبر کربن، سیلیکون و دیگر مواد اولیه خام وارد قالب‌های آلومینیومی شده و تحت پرس‌های شدید به این شکل در می‌آیند. صبر کنید، کار اینجا تمام نمی‌شود. بعدازاین مرحله سطوح دیسک‌ها حرارت می‌بینند تا مقاومت آن‌ها افزایش پیدا کند. قبل از بررسی توسط مهندسان، ربات‌ها ابعاد و شکل دیسک را بازرسی می‌کنند تا عاری از هرگونه ایراد باشند.

تعالی ایتالیایی

همه این کارها برای چیست؟ داشتن یک پدال ترمز مطمئن زیر پای راننده نه‌تنها عملکرد فنی آن را بهبود می‌بخشد، بلکه با تضمین کنترل بهتر خودرو، ایمنی را بسیار بیشتر می‌کند. برمبو سال‌ها پیش فعالیت خود را در کارگاهی کوچک در حومه میلان شروع کرده، ولی با تلاش و زحمت زیاد اکنون آوازه این شرکت در همه جای دنیا پیچیده؛ به‌قدری که این روزها خیلی‌ها برمبو را مترادف کلمه ترمز می‌دانند و از آن، به‌عنوان یکی از بهترین نمونه‌های «ساخت ایتالیا» یاد می‌کنند.

دیدگاه کاربران