باتری با ظرفیت 48 کیلووات ساعت یا بیشتر

انتشار جزئیاتی تازه از ها‌‌چ‌‌بک برقی فولکس‌ واگن

5 مهر 1397 19:00

حدوداً یک سال تا معرفی هاچ‌بک برقی جدید فولکس‌واگن به نام آی‌دی (I.D.) در بازار باقی مانده است (البته این خودرو برای عرضه در بازار اروپا در نظر گرفته شده و در آمریکای شمالی به فروش نمی‌رسد). فولکس‌واگن صاحب مجموعه‌ای در شهر اهرا-لسین (Ehra-Lessien) واقع در شرق آلمان است که برای تست و آزمایش خودرو مورد استفاده می‌شود. ظاهراً آزمایش نسخه‌های پیش-تولید از این خودروی برقی به زودی در این مجموعه آغاز خواهد شد.

انتظار می‌رود این خودروی برقی فولکس‌واگن با سه نوع باتری مختلف عرضه شود.طبق آخرین اخبار، این خودرو در سه نسخه که هر کدام باتری و سیستم انتقال قدرت متفاوتی دارند عرضه می‌شود. نسخه پایه که عملکردی معمولی خواهد داشت، می‌تواند توسط یک باتری که ظرفیت آن حدوداً 48 کیلووات ساعت است، مسافتی معادل با 330 کیلومتر را بپیماید.

انتظار می‌رود قیمت ارزان‌ترین نسخه از آی‌دی در انگلیس چیزی در حدود 32,000 پوند باشد (معادل با 42,000 دلار یا 35,700 یورو). البته با احتساب وام بلاعوض 4,500 پوندی که به خریداران خودروهای برقی پلاگین اختصاص می‌یابد، این مبلغ به 27,500 پوند کاهش خواهد یافت.

نسخه دوم قدرت بیشتری خواهد داشت و به لطف بهره‌مندی از باتری با ظرفیت بیشتر، می‌تواند مسافتی معادل با 450 کیلومتر را پیمایش کند.

احتمالاً نسخه سوم بهترین مشخصات را برای فولکس‌واگن آی‌دی ارائه می‌دهد، خودرویی که بر پایه پلتفرم MEB ساخته شده است. به این ترتیب، می‌توان حدس زد نسخه سوم بتواند مسافت 600 کیلومتر را بپیماید و قدرت بیشتری نیز تولید کند، اما این ارقام هنوز فقط در حد حدس و گمان هستند و حتی در شایعات منتشر شده نیز عدد و رقمی مشاهده نمی‌شود.

این خودرو دو نوع شارژ با نرخ‌های متفاوت را توسط برق با جریان متناوب (AC) ارائه می‌دهد که عبارتند از: 7.5 کیلوواتی یا 11 کیلوواتی. اما توسط برق با جریان مستقیم (DC)، می‌توانید آی‌دی را حداکثر با نرخ شارژی معادل با 125 کیلووات شارژ کنید.

مترجم : بهنام اصغریان

منبع : insideevs.com

دیدگاه کاربران