عملکردی متفاوت با هیوندای

کیا خودروهای اسپرت نخواهد ساخت

6 مهر 1397 18:00

همانطور که می‌دانید، اکنون هیوندای همانند خودروسازان معروف دنیا صاحب بخشی ویژه برای ساخت خودروهایی با عملکرد بالا است. این بخش N نامیده می‌شود و هیوندای آی 30 نسخه N یکی از مدل‌های تولید شده توسط این بخش است. اما کیا برخلاف هیوندای، تصمیم ندارد بخشی اختصاصی برای تولید خودروهایی با عملکرد بالا داشته باشد. البته این بدین معنی نیست که کیا تصمیم دارد در آینده فقط خودروهای عادی تولید کند، بلکه این شرکت به تولید خودروهایی با عملکرد بالا همچون کیا استینگر GT ادامه خواهد داد.

کیا برخلاف هیوندای خودروهای پرفورمنس نخواهد ساخت، بلکه با گسترش سری GT سعی در ارتقای عملکرد اسپرت محصولاتش دارد.آلبرت بیرمن (Albert Biermann)، رئیس توسعه خودروهای اسپرت کیا و هیوندای در گفتگو با نشریه انگلیسی اتوکار (Autocar) گفته است کیا به تولید مدل‌های GT با تنوع محدود ادامه خواهد داد، اما برخلاف نسخه‌های N از هیوندای، مدل‌های اسپرت کیا برای رانندگی در پیست طراحی نخواهند شد. با این حساب، نباید انتظار داشت کیا رقیبی واقعی برای مدل‌های M از ب‌ام‌و یا مدل‌های AMG از مرسدس‌بنز داشته باشد.

یکی از مدل‌های جدید کیا که خودرویی اسپرت محسوب می‌شود، کیا استینگر GTS است. این سدان اسپرت رقیبی مستقیم برای خودروهای اسپرت از ب‌ام‌و، مرسدس‌بنز و آئودی محسوب می‌شود و با بهره‌مندی از پیشرانه 6 سیلندر با 3.3 لیتر حجم و دو توربوشارژر، می‌تواند قدرتی معادل با 365 اسب‌بخار تولید کند. اگرچه استینگر GTS در حال حاضر یکی از مدل‌های قابل توجه کیا از نظر عملکرد محسوب می‌شود، اما طبق صحبت‌های آلبرت بیرمن، نسل بعدی کیا اپتیما GT حتی از این خودرو هم سریع‌تر خواهد بود.

بیرمن در این خصوص می‌گوید: «می‌توانید در نسل بعدی اپتیما GT، شاهد سیستم انتقال قدرتی جذاب‌تر و سیستم تعلیقی پیشرفته‌تر باشید. در واقع این خودرو، عملکرد و حس رانندگی اسپرت با کیا را یک پله فراتر خواهد برد.»

کیا تصمیم دارد برای مدل‌های دیگری نیز نسخه GT ارائه کند. به طور مثال می‌توان به نسخه GT از نسل سوم کیا سول اشاره کرد.

مترجم : بهنام اصغریان

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران